Sunday, February 13, 2011

8 Bulan

Sekarang saya dh masuk 8bln dh...minggu ni dh 33minggu...eeiii..lagi takut rasanya bila dh makin dekat ni...apapun..rilek rilek yer....so masa ada lg dlm sebln lebih ni saya isi ngan persiapan2 yg sepatutnya..brg2 baby pun byk dh beli cuma blanket je blum jumpa yg betul2 yg mama baby ni nak..nape tah cerewet sgt nk blanket ni..byk dh yg jumpa tp still gak tk berkenan..cerewet!!

Dh masuk 8bln ni saya dh duk umah mertua dh..takut kn pape jd susah bila duk ngan Farez je..wknd bila hubby balik br la saya balik umah..hubby ada tkpe la..bole menyusahkan dia wat itu ini...tk larat la nk wat itu ini..dgn melayan anak teruna lagi..kalau kt umah mertua bole gak aunty2 dia tgkkn & melayan Farez tu....sian Farez kan...mama penat la skrg sayang..nk buat itu ini utk Farez kdg2 tk terbuat rasa..bila paksa diri buat mula la rasa hanyut je nk pitam..risau takut pitam @ jatuh je kt umah berdua je ngan Farez...nnt sure Farez tk tau nk watpe kn..so hubby ckp baikla saya duk ngan mak dia...tk lama dh pun..awal bln 3 nnt saya nk balik Kelantan umah mak saya dah...yeayyyy....besttt duk ngan mak sndiri nnt...

Last scan ritu alhamdulillah baby sihat...menendang2 tk yah ckp la...bergendang2 dia dlm perut ni...berat baby skrg 1.8kg dh...cepat je dia besar kn...tk sabar dh mama ni nk tgk baby ni...hopefully dgn balance2 hari yg tinggal ni saya dpt "menyetelkan" semua keje2 saya (supaya saya bole balik kg dgn tenang & aman ),  di kurniakan kesihatan yg sihat smp bersalin nnt..(insyaAllah) & juga harapan saya semoga tiada unsur2 @ anasir2 yg boleh membuat saya tension, saya kecewa, saya marah, saya geram...sbb start dr skrg saya  nk tenangkan diri, malas nk pk hal yg remeh temeh dah...doakan saya yer kwn2...chow...

No comments: