Friday, March 18, 2011

Menghitung masa

Semalam pi check up kt HUSM....pagi2 lagi aku bangun & bersiap..excited nk tau result sebenarnya..belum lagi pi check up fh nk tau result kn..ape la...hehe...di pendekkan cerita kay..sbb malas la nk melalut byk2...bila doctor scan katanya air ketuban aku ni byk..aku ni mula la btanya ..ye la kalau tk tanya tk tau kn..."kenapa air ketuban saya byk"...doc ckp...air ketuban berlebihan mungkin disebabkan oleh perkara berikut....

- baby terlalu besar
- mungkin seseorg ibu itu mengidap diabetes

Hmmm...so bila dia scan & godek2 my tummy ni katanya..mmg baby awak ni besar skit berbanding ngan ketinggian awak ni...skrg baby saya dh 3.2kg...tu belum lahir lagi tu...mbe dia akan lahir dlm 3.5kg atau kurang atau lebih...patutla perut aku ni makin hari makin berat...bila tido & nk bangun tu punya la seksa...aduhaii...tapi itula pengorbanan ibu mengandung kan...ku rempuh juga demi baby tersayang nih...

Akak aku pun ckp perut aku ni mmg besar...huhuhu..tkpe la janji baby sihat...Farez dulu lahir 2.75kg je...tu pun tk bole bsalin normal...terpaksa Caesar...yg ni tk tau la...doctor ckp InsyaAllah peluang aku bersalin normal adalah 70%....yang selebih 30% tu adalah keje Allah SWT....tawakal & doa jela kan...

SAtu lg sebab.... mungkin seseorg ibu itu mengidap diabetes tu kata doc...dia tkkan buat ujian air gula lg (MGTT) sbb katanya aku dh buat 2x dh ujian tu & resultnya bagus.. so tkperlu buat dh...cuma ape yg perlu aku buat adalah control my diet...otomatik pas balik umah tu terus control mkn dh..kalau sebelum ni if mkn nasik je 2 pinggan aku bantai...tapi skrg tidak lagi..heheh..mkn berpada2 aje...

Keseluruhan check up semalam alhamdulillah semua ok..uri pun dh duk cantik....cuma doc ckp lg pasal air ketuban byk ni baby akan terus aktif bergerak&berpusing..takut2 tersongsang plak..hopefully tak la doc...

Tinggal dlm seminggu lebih lagi dgn tarikh due ni..tapi doc ckp bila2 masa je aku bole bsalin ni...mmg neves & xcited...tk sabar nk beranak dh sebenarnya aku ni..heheh..apepun tunggu je la kan...okey frens..ape2 info nnt saya citer yer...nk beradu kejap..bye..

1 comment:

s h e d O t said...

me so excited toooo.. ;))
akak jage diri tau..

luv ♥♥♥