Wednesday, November 16, 2011

GHAZIY~~~Rest In Peace

11 bulan lalu saya pangku si kecil ini....dia sihat, comel.....harum & wangi baunyer..haruman dr syurga pada seorg bayi....kami terlalu gembira dgn kehadirannya...kalau kita gembira apatah lagi ibu bapanya & keluarganya kn...GHAZIY....kau terlalu istimewa di mata kami semua...

Tapi...selepas 4 bln kami dikejutkan dgn kemasukan dia ke hospital....semua buntu & tk tahu apa sebenarnya penyakitnya .....bdn dia kebiruan tk dpt bernafas....sbg ibu saya faham isi hati & bagaimana perasaan ibu Ghaziy ketika itu..iaitu kwn satu ofis saya...Mas...

Akhirnya...Ghaziy disahkan mendapat Spinal Muscular Antrophy (SMA) Type 1..rare disease...kt Malaysia ni mmg jarang sgt ada penyakit ni..bole disimpulkan penyakit ini sbg kekurangan 1 urat saraf yg menghubungkan anggota bdn yg lain ke otak...dia tk dpt bergerak..perlu bantuan utk dia menggerakkn anggota bdnnyer...Ya Allah...besarnye dugaan-Mu kepada si kecil ini...si kecil ni mungkin tk tahu ape yg di alaminya ..hanya yg dia tahu..SAKIT....

7 Bulan Ghaziy bertarung kesakitannya di hospital...itulah rumahnya...dan itu la juga rumah ke2 ibu bapanya yg sentiasa berada di sisi Ghaziy tk kira siang mlm..hebatnyer pengorbanan ibu bapanya demi anaknya yg tgh bertarung nyawa...kami sentiasa mendoakan Ghaziy semoga dia pulih dr penyakitnya..

Tapi...Allah SWT lebih menyayangi bayi ini lebih dr kita semua....15 Nov 2011 Ghaziy di jemput Ilahi,...saya terkejut, saya tk percaya , sebak... saya menitiskan air mata ....saya blur...masa saya menaip post ni pun saya masih menitiskan air mata...


GHAZIY...namamu sehebat maksud disebalik namamu...PEJUANG...kau berjuang demi nyawamu & kau bertarung dgn kesakitan...kami amat merinduimu Ghaziy...tenangla kamu disana yg dijamin syurga...Allah lebih menyayangi mu....GHAZIY....dlm ingatan.....



1 comment:

s h e d O t said...

innalillah..sedih rasa bila tau khabar kematian baby ini..lebih sedih bila baca entry akak ni..

moga cikmas tabah dan anggap segala yg berlaku ada hikmah..mungkin ghaziy dah dipilih olehNya untuk menunggu mak&ayah dia di sana nanti..amin