Thursday, August 27, 2009

Tempoh Berpantang

 
Walaupun aku bleeding di tahap awal n tk perlu buat d&c, tapi terpaksa la gak berpantang..kena ikut cakap org tua n org berpengalaman tau..kita ni muda lagi if tk pantang kang later2 tk tau ape akan jd ngan urat2 kita nnt...kt umah sepanjang masa aku pakai sweater n stokin tambah skang musim ujan sejuk smp ke tulang..n selalu berteman ngan minyak angin, vicks la ...n tk dilupakan juga si kecik hero aku ni nk gak berpantang mcm mama dia ni..mama dia pakai stokin dia pn nk pakai sama..mama dia sapu minyak angin dia pn nk gak..kdg2 terbalik..org sakit urut org ngada2....w/pun aku terpaksa berpantang kt umah ngan farez je tnpa dibantu oleh sesapa tapi aku bsyukur n berterima kasih pada pengasuh, jiran2 n kwn2 yg sentiasa ambil berat pasal diri aku ni..maklumler aku ni org perantauan sedara mara tkder kt perok ni..hehe..pengasuh & jiran aku bg air daun serai wangi suh aku rebus n mandi ngan air tu..katanya utk segarkn bdn yg lemah tu..betul la..bila dh mandi ngan ir tu segar tul bdn di tambah plak sapu minyak angin pastu...mmmmm nyaman tul n syok aku zzz pastu..hik hik hik

2 comments:

hanim said...

slm rosmah..sowi..br tau..sabar byk2 k..insyaAllah ada hikmah sebaliknya tuu..

ROSMAH AZAN said...

Ye la Hanim, mungkin ada hikmahnya yg kita tk tau..mbe rosmah kena ready betul2 dulu b4 nk pregnnt ni..mental& fizikal kena betul2 kuat