Wednesday, August 5, 2009

Fuuhhh...hr ni br dpt masuk ofis.. penat bjln, blari, tk cukup tido semua ada..mcm ni la if hubby tkder umah..tamb anak plak sakit..nasib aku tk jatuh sakit..dh nk sakit tp ku kuatkn semangat demi anak..farez demam lg..dia start demam last friday...ubat dia dh licin aku bg tp demam, batuk, selsema still lg sama tk berubah..smp dia tk le tido cos batuk...mama dia ni lg tk le tido..tido 5 minit jaga smp ke pg camni..pegi ofis dgn keadaan kepala yg sgt sgt la berat smp nk bpikir pn tk larat..hubby slalu pesan.."mama kena cukup rehat nnt sakit susah.."mcm mane nk cukup rehat darling?...

Smlm kali ke 2 aku bwk farez ke klinik tp kali ni ke klinik govt la plak atas nasihat byk pihak..if g klinik swasta blum tentu dia akn cek darah..smp kt sana sape yg demam kena wat saringan H1N1....dup dap dup dap jantung aku...bila dia cek suhu farez katanya "tkpe suhu tk tinggi..37c je..tk tggi ke ni?aku rasa bdn farez ni dh panas sgt dh ni..Farez if demam papanya la dia akan sebut sebut"nk papa nk papa"..smp mkcik sebelah tu tanya aku..ayah dia mane?tk dtg ke?alahai mkcik kalau papa dia ada sure la papa dia akn dtg skali..bkn senang aku sorg nk bwk farez g klinik ni...nk kena dukung, galas beg lg, tamb2 ujan plak time tu aduhai...time break barula papa dia dpt call farez..farez ni if dpt dgr suara papa dia pn dh ok pastu ceria la sekejap..

Time jumpa doc yg buat aku lg berdebar..bila doc tanya bila lg demam...terus dia suh g cek darah..doc tu tanya aku

Doc : td nurse tu tk suh amek darah yer?
Mama : tk la plak doc, dia ckp suhu ok
Doc : Eh, tk bole ni demam dh dkt seminggu, takut ada jangkitan..ok tk pe terus pegi bilik no 4 amek darah..

Hmm...camni la govt nyer klinik...aku no comment,....alhamdulillah result darah farez ok..cuma fever dia tinggi skit..takut la gak skrg kn ngan H1N1 ni..so sape2 yg demam cepat2la g cek..beringat sblm kena

2 comments:

tie said...

SALAM BERTEMU KEMBALI
DARI AHZAN SALVINAWATI BT AHMAD
JELI KELANTAN

hanim said...

sian farez..harap cepat sehat..papepon sukur sgt darah dia ok..mmg riso kan skg h1n1 nih..kalo nk kuar nak2 lagi kalo bwk anak2..mmg seriau rasa..