Tuesday, March 9, 2010

Bersyukur...

Sambil aku menunggu nama ku di panggil amek duit kt kaunter bank..(biasala org akaun ni keje dia ngan bank jer hari2...org bank pun dh lali ngan aku...) aku terpandang 2 org minah ni..rasanyer dia baya2 aku kot atau muda skit....dia baru buka akaun..nape tah aku nk sgt pandang diorg ni.....bila 2 org ni abes transaksi kt atm diorg kuar & sorg ni capai helmet & bagi pada kwn dia ni....

Dalam hati....kesian gak diaorg ni pakai baju kurung tapi kena naik motor...p/s: mbe gak dia ada kete tapi tk nak drive?sapa tau kn ? tapi melihatkn gaya diorg ni yg bukan stylo punyer org, aku jadi kesian...

Balik ofis mula la rasa Ya Allah...kenapa kdg2 aku ni tk penah bersyukur dgn ape yg aku ada, apa yg aku dpt....bukan tk penah bersyukur tapi biasala "KEINGINAN & KEHENDAK " wanita ni kdg2 mengatasi kehendak org lelaki..if outing sure adanyer nk shopping itu ini..kasut ke, handbag ke..accessories ke, make up ke, tudung ke...tapi pernah ke kita terpikir org yg tk mampu kn? kita ni kira bersyukur ada kereta sendiri, umah sendiri ( if sapa yg belum ada tu umah sewa pun tu kira bersyukur kan dpt duduk ) & yg paling bersyukur apa yg kita nak tu dpt kn ..p/s : mcm tuan punyer blog ni..oopppss org nk bg kita amek je la kn..hehe)..pokok nyer .....bersyukur lah apa yg anda ada n insaf ape yg org lain tiada..

No comments: