Thursday, March 4, 2010

 

 


Hari ni aku ke KPJ Hospital appointment ngan Dr. Siti, gynaecologist....sbnrnya dr last month lagi nk g cek, tapi mcm tk ready je plus terasa cuak je if melibatkan gynae ni...tp hari ni aku kuatkan semangat gak, motivate diri sendiri watpe nk takut..kena berani hadapi apa jua situasi yg melanda....

Selepas sesi perkenalan, Dr. Siti bertanya sejarah kehamilan & bersalin aku sebelum ni....bila aku bla bla bla bla ....dia mengangguk2....katanya "tkpe..mai kita scan dulu tgk camne "...

Bila dgr scan tu pun jantung aku dh kencang dh..Ya Allah, nape la aku ni penakut sgt...ishh2 Rosmah...Rosmah...Masa Dr. Siti scan, dia suh aku tgk kt screen n dia tunjuk satu persatu ape yg dia scan...p/s : inila kelebihan hosp berbyr..satu persatu dia explain kena la ngan consultation fee nyer kn...

Resultnyer..... berdasarkan ape yg dia scan katanya aku tkder ape2 problem...kedudukan rahim ok,....fuhhhh...alhamdulillah...so utk pregnant ni ada la skit sebyk dia bagi nasihat...dan katanya sambil melawak " kalau cinta jarak jauh ni susah skit nk lekat Pn. Rosmah..bukan tk bole, tapi kena sabar la skit..."....yer...mmg aku memerlukan kesabaran yg tahap super duper maximum.....

Dan...chargesnyer ialah...tkder la mahal sgt...Dr. Siti bagi 2 jenis ubat, Folic Acid & Clomiphene..

No comments: