Tuesday, June 14, 2011

Keje 2 company dlm satu masa?giler ape


Semlm saya berjaya menyiapkan tugasan yg diberikan oleh majikan kt comp baru...saya namakan comp baru itu sbg V...dan comp lama yg saya sedang keje ni sbg K....mesti pelik kn nape saya keje 2 comp..giler ke ape..itu org yg ckp yer bkn saya yg ckp giler tu....memang saya terkejar2...kat sini nk tgk kt sana pun nk kena tunjuk kn prestasi gak..mula2 bos bgtau mmg pikir panjang gak...byk yg kena saya korbankan..esp masa....saya dh terangkan pada bos saya situasi saya skrg..berjauhan ngan suami, ada anak kecik & ada anak yg sgt2 lasak nk membesar & saya menguruskan anak2 & umah tanpa bantuan maid.....tapi bila saya ckp gitu mula la dia bersyarah plak kt saya...kita kalau nk maju , nk jd karier woman kita kena bla bla bla bla bla....saya paham dia nk saya berjaya cam dia...tapi kena ingat gak saya tk sama cam dia cam kt umah ada suami, ada 2 org maid yg buat keje2 semua...haiii...tkpe la..lupa kan lah benda tu...saya bckp ni sbb saya berat nk bg komitmen kalau kena keje weekand & kalau kena balik lambat...tapi bila dia bersyarah saya dgr sajer..betul ape yg dia ckp kita kena bg komitmen tapi ada gak benda yg kita juga kena fikirkan....

Skrg ni saya menaip ni kt ofis K...kul 12 jap g saya kuar lunch & amek Farez skali..pas lunch hour saya kena masuk ke comp V plak....hari2 mmg cam tu..smpkan keje kt comp K ni byk lagi menunggu utk di bereskan...tapi arahan bos supaya saya bykkn masa kt comp V sbb katanya dia nk saya stay kt comp V demi masa depan saya ...dia nk saya jd berjaya mcm dia dan saya kena grab dis opportunity...tq bos sbb bagi harapan & kepercayaan pasa saya...tapi diri saya yg penat nnt...ke situ ke sini...turun naik tangga lagi...nk pikir masalah2 lagi...balik umah berkejar2 plak nk uruskan si kecik ngan si lasak 2 hero saya tu...saya br baik dr demam utk perhatian semua...kurang tido, kurang mkn...bkn tk nk mkn tapi bila kita dh terlalu penat mkn pun jd tkder selera..org kata mkn bkn dgn perasaan nk mkn...

Hmmm...anak2 saya br baik demam...dgn hubby tk bole balik lagi...Ya Allah..mmg dugaan sgt2 pas bersalin ni..tapi saya gagahkan diri utk teruskan semua ni...demi utk mencari rezeki & demi masa depan saya & keluarga..



2 comments:

SYANI said...

Cobaan Mah, sabo je la.. semoga ada hikmah disebaliknya..

ROSMAH AZAN said...

Tu la Syani...bila pikir2 semua ni ada hikmah dia yg sebenarnya kita blum tau..apepun mah redah jela ..janji rezki halal