Thursday, June 2, 2011

Bulan yg kalut

Masuk je bln Jun ni mcm2 hal plak berlaku...start dr Farez demam, berjangkit plak kt Emir...tambah2 plak aku dh masuk ke company baru...
Mula2 nye si hero ni yg demam dulu..bila demam mcm2 plak dia kena..jangkitan kuman la kt kaki..semua tu doc ckp berjangkit..dan tk lain tk bukan berjangkit kt nursery..dan aku amek keputusan tk kn letak lagi Farez kt nursery...selepas je dia abes sekolah aku akan amek & letak dia kt umah kakak ipar aku kt Seksyen 20 skali ngan Emir...bengang gak aku ni kalau nursery tu tk amek berat pasal kebersihan...dh bp kali pesan towel Farez kena hang bila nk balik..siap aku bekalkan hanger lagi..tp diorg main sumbat je dlm beg..hahhh..so bengang...!!!!

Bila demam Farez dh baik..kena plak demam tu kt si kecik ni...pas inject bdn dia dh suam2..terus aku bg dia ubat..pastu dh ok skit...dan disebabkan abg dia Farez suka sgt cium Emir, berjangkit plak demam & selsema kt Emir...adoohaiii....kesian Emir...dh berbuih mulut mama dia ni larang Farez jgn dekat ngan adik, jgn cium adik...ahh....mau \nyer dia nk dgr..time mama dia ni tk nmpak dia g cium nyer adik dia ...kdg2 smp menangis si kecik ni...

Demam Emir berlarutan smp selsema dia teruk, batuk teruk dan yg paling mencemaskan aku mlm ari tu smp dia sukar nk nafas disebabkan byk lendir & hingus....esok tu aku bwk dia g klinik di temani oleh kakak ipar aku merangkap pengasuh Emir....doc bg gas biar Emir sedut utk cairkan lendir dlm bdn dia..menangis si kecik ni..kesian dia..mama pun cam nk nangis gak masa tu...2 mlm aku terpaksa tido umah kakak ipar..takut ape2 jd kn..dah la aku duk umah ngan anak2 je..mertua risau, hubby risau...nk tk nk kena la tido umah k.ina..ape2 senang k.ina bole bantu aku tgkkn Emir...

Tu citer anak2...ni citer mama diorg plak...mcm mana org tk ckp aku makin kurus...tido yk cukup...mkn pun tk menentu...start Farez demam & berlarutan plak ngan Emir demam..percaya atau tidak setiap mlm aku hanya tido 2 jam sahaja...yg lain hanya tido2 ayam je..tido kejap bangun..tido kejap bangun...mmg tk le tido lena...sebabnyer .kesihatan anak lg penting..ooppss...betull...kesihatan aku sndiri pun kena jaga kn..tapi aku rasa ibu2 di luar sana pun kalau anak demam sure tk le tido lena kn???bila ada baby plak lagi aku tk le tido lena..kejap menyusu, kejap bgn tgk suhu dia..& mcm2 lagi lah...disebabkan tk cukup tido semlm aku terkena migrain..terpaksa amek half day...nk amek mc @ cuti serba salah sbb aku br masuk keje kt situ..terpaksa gi keje tgari tu dgn kepala yg berdenyut2 & aku rasa muka pun rasa bengkak2 je..


Hmm..itula kisah aku & anak2..maafla yer gambar Farez atas tu blur skit..bila duk ngan anak2 je tanpa hubby ada di sisi ada skit kelam kabut ....semua nk kita tgk kn ....tambah2 kalau anak2 sakit..Ya Allah...dugaan sungguh minggu ni...ape pun alhamdulillah skrg aku dh ok dr migrain....mintak jgn demam je ..kalau tk kesian kt anak2 lagi......Ya Allah..kuatkn semangat aku, berikan kesihatan yg baik pada aku, anak-anak & suami ku...aminnn...

No comments: