Sunday, June 12, 2011

Teruja makcik

Teruja,....heheheh...br je pas mencuba semua bju2 kebaya masa anak dara dulu dan teruja dan terkejut semua bole pakai..muat dan ngam2...dulu kain kalau pakai mmg tersekat kt paha & pinggul...skrg pakai muat2 je..baju plak dulu mmg tk le nk butang la..skrg dh bole butang dgn senangnyer..hehehe...itu sbb skrg mmg berat aku turun sgt2...pas bersalin berat aku 51kg..pas pantang 2bln berat turun ke 47kg..pas tu last timbang ritu 46kg..smp semua ckp saya dh kecut esp kt muka..jahat kn diorg ckp saya kecut...

Sebenarnya tingin sgt nk pakai bju2 kebaya yg ikut body tu...tapi saya ni nyampah la ngan sorg mamat kt ofis ni...suka kacau saya ...kdg2 dia ok...kdg dia suka bergurau...saya tk kisah gurau2 ni tp kena ada batas nyer la..tambah2 dia laki org dan saya bini org...ingat tu ....sbg isteri org saya mmg tk sng ngan gurauan dia tu...tambah2 bila dia tgk saya dh slim pas bsalin....nk puji ok saya tk kisah tapi kalau melampau sgt saya pun tk senang...saya ada suami yg perlu saya jaga hati & perasaannyer....dan of cos saya juga kena jaga maruah saya...

Nampaknyer keinginan saya nk pakai kebaya ikut body g ofis tu tk dpt la kot..tambah2 plak kain nyer kain belah...simpan je la baju tu wat kenangan & utk tgk smbil telan air liur..hahaha..tkpun saya pakai g majlis2 ngan hubby...ooohhh...lupa plak..hubby selalu pesan kalau g majlis yg melibatkan tentera ni dia tk bagi saya pakai kebaya yg ikut body & kain belah,,katanya nnt ada mulut2 yg mengata,...terus saya patahkn.."ke abg yg jeles nnt org2 pandang mama..hahaha..." terus dia senyap & senyum2..kahkahkahkah...ye la tu...dun wori dear...saya sbg isteri akan menurut perintah suami..wat pe nk tayang body kt org kn.....

Dulu2 masa anak dara bole la pakai baju2 camtu dan skrg terpaksa la kena upah baju lain dh yg sesuai ngan status kita sbg isteri org...kebaya pun tk le dh la ketat2 sgt...dan yg penting no more kain belah dh...semua baju2 kebaya yg kain belah tu saya simpan je la..nk lelong??ada org nk beli ke?hehehe

No comments: