Thursday, May 5, 2011

40 hari...

Ari ni mama genap 40hari pantang..ada yg kata merdeka..mmm...nk kata merdeka sgt pun tk la gak...still gak kena berpantang...paling kurang 100 hari..kalau rajin lg lama la kot....org Kelantan punya style bila cukup 40hari kena pi jumpa bidan untuk "pelepah"....bidan akan baca ayat2 skit pada ibu & anak..nk mengulas lanjut tu cam tk dpt la sbb tk berapa tahu sgt pasai "pelepah" ni...tahu tu tahu kenapa kena pegi pelepah ni tapi enggan mengulas lanjut..takut tersilap info..hehehe

Skrg Emir dh 40hr...debab u...pampers pun dh tk ble pakai yg newborn dh..kalau pakai sure merah tepi2 paha dia..ketat dh..bila bgtau hubby terkejut lak dia..katanya cepatnya dh tk ble pakai newborn size?yela..Emir ikut baka papa kn..beso..hahaha..Emir dh makin best main ngan dia...kalau di agah dia mesti senyum...kdg2 masam je..kdg2 manis je mulut...kdg2 suka bebel2...nk org main ngan dia..suka tenung org...dan dia suka tgk warna2 yg terang esp wane merah...

Minggu depan kami semua dh nk balik Shah Alam..kejap je rasa..rasa mcm baru je bersalin ritu...best mmg best sbb dh nk balik Shah Alam rumah sndiri & best sbb tk perlu dh jauh2 ngan hubby..tapi yg tk bestnyer cuti dh nk abes..pasni jwbnya lambat lagi nk cuti lama camni..InsyaAllah 2thn lagi kot...

Sekarang ni saya dh kena wat semua persiapan...mcm2 persiapan utk balik Shah Alam, utk start keje, utk start duduk ber3 ngan hero2 ni...fizikal rasanya alhamdulillah dh baik skit..dh bole buat keje umah skit2 (walaupun ditegur oleh mak saya supaya jgn buat keje lagi)..tapi rasanya kalau saya tk slow2 buat dr skrg takut nnt balik Shah alam lag susah sbb tkder org nk bantu saya buat keje umah...

Mentally nyer pula eemm...nk kata bsedia ada la skit...wpun kdg2 saya rasa bole ke saya galas amanah utk menguruskan 2 hero di umah nnt...esp baby kecik lagi kn...dulu masa Farez hubby ada je kt umah...tapi skrg ni hubby balik wknd je..tu yg kdg2 mcm takut pun ada...risau pun ada...tapi sbg ibu saya perlu yakinkan diri sndiri yg saya mampu utk menggalas amanah Allah S.W.T ini...InsyaAllah...semoga Allah kuatkan keyakinan & berikan kekuatan kepada saya ..aminnn...

No comments: