Thursday, May 19, 2011

Mula Bekerja





18 Mei hari tu saya dh start keje..byk benda kena buat...dah namanya cuti lama..bila masuk berlambak la kn kejenyer sampai saya blur kejap sbb tk tau nk start kt mana keje ni..bole gitu kan...bila dh blur gitu byk bnda yg tersekat2 keje tu..last2 saya tolak dulu ke tepi...di campur plak rasa sakit plak tempat caesar..aduhaii...lagi satu urat2 & bdn semua sakit..mbe sbb kena aircond..wpun aku dh tutup air cond tapi tulang still lg rasa sejuk...satu lg sbb sakit mbe aku naik tangga, jln situ jln sini..pi situ pi sini....lunch hour plak cpt2 pi beli pampers Emir, beli lauk , beli mknn utk mak yg duk umah...berkejar2 sbb nk kejar masa lunch hour hanya 1 jam...balik umah nk nyusukan Emir lagi..kt luar gelap nk ujan lagi..mcm semua saya buat tu dlm keadaan berlari...

Bila masuk ofis kul 2 lebih2 tu makin sakit rasa bdn..tpt operate tu pun sakit...ikutkan saya belum habis pantang sepenuhnya lagi..18 mei tu saya 53hari...lagi seminggu nk cukup 60 hari kn...tapi sbb saya dh cuti awal b4 bsalin terpaksa masuk awal...ramai gak yg suh saya extend lagi cuti smp saya cukup 60 hari...tapi tkpela saya nk spend cuti tu...byk lagi pasni nk bercuti..akhir tahun ni nk spend pi bercuti lagi ngan hubby, Farez & Emir..destinasi blum pasti..( tk sabar rasa ni..)

Smlm 19 mei saya terpaksa amek cuti..sbb SAKIT....mak saya dh ckp kalau rasa tk ok jgn pi keje..tapi saya pi gak keje smlm..mak kata kalau beranak normal tkpe ni caesar..kali ke 2 plak tu..huhuhu...tk pe la mak..ape pun saya tanggung,....

1 comment:

diela said...

itula yg digelar IBU... xperla kak..insyaallah sume akn ok seperti biase...