Sunday, December 13, 2009

Kenduri

Bln december ni ramai tul yg naik pelamin...kwn2 aku n kwn2 hubby pun sama..bole di katakan sepanjang december ni wknd je mesti kena g mkn nasi kenduri...ari ni 2 kenduri kena pi..satu kwn hubby, n 1 lg ofismate aku..bila smp umah perut pun dh kekenyangan...mula la rasa nk tido...tp terpandang plak kad2 undangan yg berkeping2 tu..sambil aku terpikir2 n belek2 bila plak next knduri ni..bkn ape takut ter miss...dan tiba2 terpandang 1 kad kawen yg cantik ni...hati aku jadi sayu, sedih n nk tergenang air mata...kalau aku sedih n sayu apatah lagi tuan punyer kad tu..hari yg di nantikan tidak kesampaian, majlis terpaksa di batalkan..kad sudah di undang tetapi majlis tidak dpt di teruskan...dpt ku bayangkan hancur luluh hati kawan kesayangan ku ini bila mengenangkan kejadian2 yg menimpa di saat2 mereka akan di ijab kabulkan...Ya Allah, besarnyer dugaan yg Engkau berikan.,..bersabarlah kawanku, sesungguhnya ape yg berlaku ada hikmahnyer yg tersembunyi...mungkin tk der jodoh antara kamu & mungkin Allah akan kurniakan yg lebih baik dari dia..percayalah suati hari hari nnt kebenaran akan berpihak pada kita,...yang penting kita jgn menyalahkan sesapa dlm hal ni samada org ke 3 ke 4 ataupun org lain..terus muhasabah diri, berdoa, dan tawakal...semoga Allah berikan sinar harapan baru kepada kita...insaAllah

2 comments:

s h e d O t said...

;(

ROSMAH AZAN said...

Sabar ye dik, as akan said, nsb baik Tuhan tunjukkan skrg, if jodoh korang kuat, InsyaAllah akan adanyer...if tk mmg dia bkn tercipta utk awak, bkn yg terbaik utk awak..
p/s : selalu amalkan Surah Taha utk percepatkan jodoh