Sunday, June 27, 2010

Sambil menunggu hubby selamat sampai ke destinasi iaitu Gemas, Negeri Sembilan, aku ada la skit2 mood utk bercerita dlm blog aku ni...byk benda yg berlaku tapi disebabkan aku ketandusan mood maka tkder "feel" nk bercerita sesuatu kt blog aku ni....

"FRUST"........aku mulakan cerita ini dulu....rasanya dh lama sgt2 aku tk frust cam hari tu....ada bnda yg aku frust tapi tk smp bole menitik airmata...sekadar frust je ...itu sahaja...tapi frust yg baru2 ni betul2 "mencengkam" hati & sanubari aku...aduuusss...ape yg aku frust sgt ni smp mencengkam sanubari aku tu???

Hubby aku br je tamat kursus...setahun sudah kursus dia ...cepatnya berlalu....& alhamdulillah hubby dh di tauliahkan sbg "Jurulatih Guneri"...dan selepas penutup dgn gembiranya hubby bgtau bini dia ni Komandan bagi cuti seminggu ,.....& org yg pertama menyahut berita gembira ni sudah tentula bini kesayangan dia ni...gembiranya tk terkata tk yah nk citer la...sbb aku rasa ni peluang utk aku & Farez qada' balik semua masa bersama hubby setelah dkt 2 bln hubby busy memanjang...kalau sebelum ni every week hubby balik & balik smp umah pun awal...kdg2 ptg jumaat kul 6.30pm keta hubby aku dh terpacak kt umah dh... 

Tapi bila dkt2 kursus dh nk tamat....aku dapat rasakan masa kami utk kami bertiga bersama telah "di curi ".....bkn hanya aku yg terasa tapi si kecil kami pun selalu bertanya..."mama, papa balik ke"....jwpn yg selalu mama dia jwb...yer..papa balik...lmbat skit....."....hubby akan balik umah tapi kdg2 balik hanya bebarapa jam sajer....ok la kan dr  tk balik langsung...nasib baik la Port Dickson-Shah Alam tk jauh mana pun...walaupun keje hubby abes kul 2 pagi pun.., dia tetap akan balik pagi tu gak selepas semua keje setel...

Bila hubby bgtau akan dapat cuti seminggu, mula la aku plan nk g bercuti mana2 sbb aku tk nk lepaskan cuti hubby camtu je...aku kesiankan si hero kecik kami ni..dh 2 bln masa dia ngan papa dia terhad je..so bila ada peluang cuti camni mmg aku tk nk lepaskan...dan aku pun dh isi leave form utk amek cuti lama gak...

Tapi, tetiba je ptg tu hubby bgtau Komandan bekukan cuti semua penuntut kursus...atas alasan dpt arahan pihak atasan *&^%&()&$^%$%# ....& semua penuntut kursus kena prepare utk persembahan masa messnite nnt...daammmmmnnnnmmm...&^^%$^%&^#%$^%Y&&%....nk tau ape bini dia ni rasa????cuba jadi bini askar la baru dpt rasa...heheheh

Di sebabkan aku terlalu frust, tersgt2 la frust aku menangis teresak2 tang tu gak bersaksikan ofis mate aku Nadia & Mas.....mmg seboleh2nya aku nk simpan air mata tu balik umah br nk nangis...tp huhuuuuhu  mungkin sbb terlalu frust sehingga sukar utk diluahkan aku tk dpt nk tahan perasaan sebak tu...hanya Tuhan yg Maha Mengetahui perasaan aku time tu....

Mungkin ada yg berkata ..apa yg nk frust sgt kan.....plan je la lain kan....tapi kalau korang duduk kt tpt aku baru korang akan rasa....tambah2 bila kita ada anak yg tersgt2 rapat ngan bapak dia...& si anak plak asyik bertanya papa balik ke tk....bila papa balik, papa keje ke & bla bla bla bla.....

Bkn aku tk le paham tugas suami aku mcm tu tapi kdg2 aku blame gak pihak atasan diorang yg mengarut & suka bg arahan last2 minit....aku tk kesian kt diri aku sbb aku dh bole menelan semua ni tapi kdg2 aku kesian tgk hubby aku.....dia tersgt2 letih smp aku yg melihat dia pun letih...& bila di beri cuti seminggu sebelum kembali bertugas di tpt baru aku rasa ini peluang utk hubby qada' semua rehat dia..tapi tetiba plak jd camni...

2-3 hari gak la perasaan aku ni tk tentu arah...frust still ada, kdg2 nk marah pun ada, dgn mood pun tk brapa nk ok.....lama2 bila dh reda skit perasaan tu aku pun jd pasrah je la...dpt @ tk cuti pun WA  TAK KISAH DH....tk mau dh nk mengharap sgt2....& bila hubby bgtau Komandan bg cuti start minggu ni, aku tk der la excited sgt...dpt cuti bole la pegi bercuti, tk dpt pun tk per lah...( gaya org still frust camni la )...tp dlm masa sama aku plan gak skit2 tpt nk g bcuti....

Tup tap tup tap hubby bgtau plak...."ma...abg tk dpt cuti lg la minggu ni...Komandan suh cuti gilir2 plak...minggu ni Kapt Hafiz...turn abg nx wk....."kecewa lagikkk.......tapi tk la se "frust" masa yg 1st dulu....sbb aku dh bersedia terima ape jua keputusan cuti hubby aku.....giler kan askar ni????

Minggu ni hubby akan start tugasnya dkt Gemas sbg Jurulatih Guneri....setahun kursus dgn pack nyer jadual dgn tkder cuti tkder ape esok dh kena start tugas dh...aku tgk hubby pun aku letih...& nx wk aku tk nk mengharap samada hubby dpt cuti ke tk....harapan mmg ada utk pegi bercuti ngan hubby & Farez tapi tidak utk memikirkan sgt sbb aku tau askar ni bila2 masa akan buat keputusan giler yg tersgt2 last minit....apepun aku redha je la...

No comments: