Sunday, June 6, 2010

Ptg td sebenarnya aku & hubby plan nk bwk Farez jln2 kt Tasik Shah Alam...sajer nk jln2 bertiga sambil berpinpim (betul ke ejaan tu ?) tgn tiga beranak ni....kebetulan skrg ni dh tk ujan dh ptg2...sesuai la kalau nk beriadah..aku pun plan nk jogging..

Tapi tetiba je K.Eren call ckp umah kt Alam Impian kipas tetiba je jadi laju, TV lip lap lip lap jap putih jap itam  dan lampu stor terbakar kuar api.....terus hubby ajak pi umah Alam Impian...katanya kt Farez " kita g umah baru dulu yer, pastu baru g tasik"....

Bila smp sana terus hubby off kan main suis...tk brani nk bukak....bila jenguk umah sebelah rupanya umah sebelah lagi teruk....kipas & lampu terbakar...dan yg paling teruk, notebook pun sama..rosak abis..sian diorg...terus pastu 3 umah berderet black-out....sambil menunggu TNB dtg kami semua dok la amek angin kt luar...walaupun dh gelap kt luar (nasib ada lampu jln la) tapi nasib baik ada gak angin sepoi2...tk la terasa panas sgt...sambil aku dok mengambil angin, K.Eren dok melayan Farez, hubby dok borak2 ngan jiran & org TNB, tetiba terdengar bunyi letupan...nk kata kuat sgt tk la nk kata slow sgt pun tk jugak...tapi masing2 mcm terkejut la,,...tetiba semua terpandang kt satu tiang elektrik yg menempatkan beberapa suis kt situ...bila meletup je tetiba je api keluar.....semua berlari ke arah sana....dan satu lagi bunyi letupan yg kuat plak kuar lagi dgn api pun dh marak skit.....terus semua tk brani nk g tgk dkt termasuk la org TNB tu....

Aku dh mula rasa cam bdebar2 dh...Farez plak dh mintak K.Eren dukung dia...katanya takut....mana tk takut...letupan & api kuar dlm masa yg sama....ape yg aku takut sebenarnya ialah...kt situ adalah tpt semua suis2 TNB...main punyer suis la...(dlm bahasa mudah paham..tiang tu bdekatan ngan umah TNB) p/s : aku tk tau la ape nama kejadah tpt umah TNB tu..kalau la satu2 meletup tk ke naya semua org...jwbnya semua kena blari @ naik keta keluar dr tpt tu...

Bila letupan punya letupan dh kuar, aapi pun dh marak tetiba ada bbrp org pekerja kontrak yg tido dkt2 situ cuba utk padamkan api tu...bole dikatakan diorg ni berani mati punyer la sbb berani g dekat....org TNB tu pun tk brani nk g dkt...

Aku dlm hati hanya bdoa je jgn jd ape2 yg tk diingini...kita tk tau kan....bnda2 yg melibatkan elektrik ni sgt2 la bahayanyer....tp alhamdulillah la pekerja2 tu dpt padamkan api tu menggunakan pasir...

10 minit pastu barulah team TNB datang .....dkt setengah jam gak la diorg dok menggodek umah yg dikatakan punca jd camni...aku dgr2 ada satu wayar putus ....bila wayar tu putus, so 2 umah sebelah dia pun akan kena sekali...alhamdulillah elektrik dh ada balik...cuma tiang elektrik yg terbakar tu esok team TNB lain yg akan repair...

Dkt 9.30pm gak la aku br smp umah...bila nk masuk umah je...tetiba Farez ckp " Papa, tk g tasik ke" hehehe...aku ingat dia lupa,,,..rupanya dia tuntut janji mama& papa dia ni....papa dia ckp..."dh malam la Aez..minggu dpn nnt kita gi yer "....

Maka si Farez pun mula la buka mulut bercerita kejadian td pada neneknya...tersenyum2 nenek dia dgr cerita Farez...hehehehe

No comments: