Thursday, June 10, 2010

Sebenarnya mlm td lagi nk tulis serba sedikit pasal citer ni..tp disebabkan mata yg sgt mengantuk & kepala sudah bikin pusing dek menunggu en hubby, akhirnya aku tetido....sedar2 pun masa hubby balik @ kul 1.30am....

Aku dh lama tk dgr citer salah sorg kwn aku ni...kami kenal  since sekolah rendah lg...masa sekolah rendah pun hanya kwn gitu2 je..masa kt sekolah menengah pun sama...satu clas tapi tk la satu geng...masuk U pun sama gak ngan minah ni...haiyooo...kt UUM barula mcm rasa rapat skit maybe sbb satu kolej kebetulannyer...cuma course je lain2....

Tup tap tup tap tetiba aku dgr dgr citer dia skrg kt Spain samb PhD...cepat betul masa berlalu...rasanya baru je ari tu aku dgr dia samb Master kt UUM....diantara kengkawan kt UUM & sekolah dulu dia la yg aku langsung tk dgr kabar berita..sampai la aku terbaca fb roomate dia masa kt UUM dulu...bila aku add dia kt YM aku dan kami ber chatting sekejap tiba2 mkcik minah ni call dr Spain...terharu sungguh aku ...sanggup dia call dr jauh semata2 nk bckp ngan aku ni....itu la Aina yg aku kenal dulu...masih lagi perangai giler2 cam dulu...nasib baik still single...kalau tk malu je mak budak giler2 camtu,...hehehe..jgn mare yer ...

Aku kagum gak la ngan semangat waja dia yg tk putus2 nk belajar sampai ke peringkat PhD..walaupun orgnyer kurus kecik & cekeding tp hati tu bersemangat gitu...rasanya antara kwn2 aku dia la yg dh nk capai PhD...mungkin ramai lg yg tgh samb PhD tp aku je yg tk tau..tkpela kan...itu adalah rezki masing2...setiap org ni ada kekurangan & kelebihan diri masing2...aku sgt2 bersyukur dgn ape yg aku miliki sekrg walaupun aku hanya memegang segulung Ijazah...& tiada apa yg sgt berharga di dunia ini selain dr suamiku, anakku & keluargaku...yg amat2 ku sayangi....

No comments: