Monday, May 31, 2010

Papa...skit jer...

Ari ahad ari tu 1st time dlm hidup Muhamad Farez tu, dia potong rambut...hahahah...mesti korang bole bayangkan camne rambut dia sbb dh bertahun2 tk potong kan...anak aku ni rambut jarang & halus..pastu wane plak light brown plak tu...nasib baik mata dia bkn wane biru...kalau tk mesti org kata dia ni anak mat salleh...opppss....mana bole anak mat salleh..sbb mata Farez ni sepet..heheheheh..

Cerita aku ni masa kt hair salon la..papa dia yg bwk g kedai ni tpt hubby slalu potong rambut....sambil tinggu giliran Farez ckp kt papa dia..."papa, potong skit je kan?"...papa dia jwb..."yer...skit jer..."rambut dia tu mmg selalu panjang lepasi telinga...kdg2 mama dia ni rajin la gak memotongnyer...tapi aku ni bukannyer terer sgt nk potong rambut org ni...sampai la bila balik kg hubby aku ritu Nek Lang tegur rambut Farez..."nape rambut Farez ni senget skit , pastu dh panjang dh ni..."huhuhu...alamak...mmg sudah tiba masanya rambut Farez ni gi potong kt kedai....

Bila tiba giliran Farez plak...lagi sekali Farez ckp kt papa dia..."papa, potong skit kn?...dan dgn tetiba uncle tukang gunting rambut tu jwb on behalf papa dia...."yer adik, skit jer ...."....mama dia dh tersengih2 ngan Farez ni...risau tul dia takut org botakkan kepala dia la tu....

Bila uncle wat kuar pencukur...aku tgk muka Farez dh bebek2....dia palingkan muka dia ke arah aku...sambil panggil nama aku dgn suara tersekat2 (nk nangis) "mama......."...mbe dia takut bila tgk uncle tu wat kuar pisau pencukur tu....papa dia dh terkekek2 gelak kn si Farez....terus dia g kt Farez cuba pujuk heronya tu....."tkpe..tkpe...uncle ni cukur skit jer .jap g siap...."

Untuk kali yg ke berapa aku pun tk ingat Farez lagi sekali ckp "papa...skit jer...." sampai kakak yg tgh tunggu anak dia tu pun tergelak....kelakar kot tgk Farez yg tgh potong rambut tu...heheheh...nnt aku upload yer wajah baru Farez setelah di potong rambutnya tu...ada dlm hp ..malas nk upload skrg...:)

No comments: