Saturday, May 29, 2010

Huhuhuhu...2 org kekasih hatiku pagi ni meninggalkan aku...hehehhe...diorg g PJ anta abg iparku g keje....mula2 plan nk g Jusco Bukit Tinggi ari ni...tapi disebabkan kekangan masa (cewah) rasanya pospon nx wk la.....

Walaupun ari ni cuti tapi ku buka gak benda alah yg dh berminggu2 aku dok tilik ni...(kes yg aku kena siasat tu)..mmg kalau d beri masa & ada semua bnda2 yg bole di cek rasanya bnda ni tk der masalah utk aku buat....tapi disebabkan ada "manusia" yg buta hati & mata dan sanggup buat bnda yg diorg ni tk pikir 1000 kali benda2 ni dh jadi satu masalah yg besar...sampai terpaksa kena panggil professional auditor nx wk untuk sama2 siasat kes ni sampai ke akar umbi....siapla korang kalau ada bukti nnt...!!!!

Kesian mmg aku kesian kt bos aku...tapi itula akibatnya kalau terlalu percayakan seseorang.....kita baik ngan dia tp akhirnya dia tikam kita dr belakang...haaa,....itula perumpamaanyer....sbb tu la prinsip aku.... walaupun skrg akulah  staf yg paling rapat ngan bos tapi antara aku ngan bos biarla ada sempadan...bukan skit tapi banyak....kdg2 hal personal @ kuar topik dr keje kita bole2 sembang2 ngan bos tapi bila sampai bab keje itu adalah serius nyer hal....dan aku plak bkn jenis yg suka amek kesempatan atas kebaikan bos pada aku.....no no no.....bos is bos...

Dari kecik aku di ajar oleh ma ngan abah aku supaya jujur dlm bekerja....jgan kelabu mata bila tgk duit byk....adik2 aku yg keje dlm sektor perbankan pun selalu dapat "ceramah percuma" dr abah aku...biar kita miskin harta tp jgn miskin budi pekerti, kejujuran & keikhlasan dalam pekerja...

Kepada sesapa yg berkenaan....ingat ini perumpamaan yer..."sepandai2 tupai melompat akhirnya akan tersungkur ke tanah juger "


No comments: