Friday, December 10, 2010

6 Bulan

Hai diari & frens....tembam kn saya sekarang??hehehe....sekarang alhamdulillah...syukur ke hadrat Ilahi saya dh mencecah ke 24minggu...means skrg saya dh 6 bln....alhamdulillah perjalanan mengandung saya di permudahkan oleh-Nya walaupun kekadang terasa sakit sini la, sakit situ la..nk bnafas kdg2 sekat2& hubby plak tkder plak tu di sisi ...especially time nk tido & nk bangun..aduh...susahnya rasa..kalau ada cik abg di sebelah bole dia tolong angkatkan..hehehe...

Semalam saya g check up..mula2 saya rasa risau takut Hb saya tk elok..sbb lately saya suka minum tah pape..teh tarik la, coffee la..tk bagus betul rasa..susu kureng...minum tu minum bkn tk minum tapi asyik skip jek...bila tgk result semua ok...alhamdulillah...bp ok, Hb ok...denyutan baby pun ok..sebut pasal baby dlm perut ni, boleh tahan gak si kecik saya ni menendang..hehhee...alhamdulillah dia sihat dlm perut mama dia ni..& mama dia ni mengharapkan dia sihat dalam ni sepanjang saya mengandungkan dia ni...insyaAllah..

 

Pas balik dr check up kt Umra, saya tanya hubby...adakah saya ni tersgt2 gemuk?sbbnya si hero kecik kami tu, Farez selalu ckp ..."mama ni gemuk la......" hukhukhuk..that's y la saya tanya hubby...hubby cakap.."eh tkder la..tk la gemuk mana pun..berisi skit sbb mama pregnant je"...yeke bang?ke saje tk nk bg mama kecik ati?hehehe....cik abg saya ckp.." tkpe..gemuk sbb pregnant baby kita..pas bersalin mama diet balik.."oohh..itu sudah semestinya...mama akan make sure mama dapatkan berat ideal balik...bole ke ek..??sebab berat saya skrg dh.....5???kg....hehehe ..gerun nk type...ape2pun...mama HAPPY...:) ALHAMDULILLAH....

No comments: