Wednesday, December 1, 2010

Ngantuk+Sakit kapala+Penat

Alahai cik abg ku sayang,,..lu buat gua sakit kepala la dtg keje pg ni...bellly2 sakit kapala & ngantuk woooo....bila ngadu kt dia pg ni ..katanya mama tk biasa tk cukup tido tu yg jd cam tu..ye la ..gara2 tunggu abg la sampai kem mlm td...sampai tk tido mama tau..

Alkisahnya mlm td hubby gerak dr umah kul 11pm...dia gerak dr Ipoh ptg tu lagi nk balik umah..tapi biasala dgn jem nyer, ujan nyer lagi then dia kena anta best fren dia dulu kt KL, baru la balik Shah Alam..pastu dia ble lupa ingatkn hr ni ari ahad g redah federal highway time2 org balik keje..jem la weiii...

Kul 9pm br smp umah..time tu naseb baik aku dh siap prepare semua yg dia nk mkn..nasi goreng+goreng drumstick berempah+pegedil daging...nasi goreng aku masak bole la utk 2org mkn..satu mangkuk beso gak la, drumstick aku goreng 3 ketul +pegedil ada 8 bijik...hubby sampai je terus aku siap2 letak dlm pinggan & kasik je kt dia..itula isteri mithali hubby tk yah susah2 cedok sndiri..chewaah...

Sambil hubby mkn kt sofa, aku cam biasa la mesti akan menyendeng kt dia..borak2 itu ini..Farez plak tk abeh2 cite pasal ultraman dia tu..disebabkn aku dh mkn 2 mangkuk coco crunch, tk jamah la plak nasi goreng tu..tgk2 semua hubby dh bantai...dia mkn 2 pinggan nasi goreng, 2 ketul drumstick & 8 bijik pegedil..bila aku masuk dapo..hahhh???semua licin???

Kul 11pm hubby siap2 dh nk gerak...lepas peluk cium semua aku & Farez masuk tido..mcm aku ckp sebelum ni, kalau hubby dlm prjlnn aku tkkn tido lena..cayalah...kul 12am hubby mesej katanya dia ngantuk sgt2 & nk tdo jap kt rnr Seremban ni..ok la mbe sbb dh kenyang sgt2 tu yg tk tahan ngantuk tu..

Kul 1am aku msj hubby dia tk reply2..last2 aku call...baru dia bgn..katanya nk g basuh muka & nk gerak dh...so aku pun tdo la..tdo2 ayam je la...so kalau gerak kul 1am tu mbe kul 3am dia mesti dh smp PD..(agak2 aku la)..otometik kul 3am aku terjaga...tgk2 mesej tkder plak hubby mesej dh smp blum...aku call tk jwb2...mula dh aku rasa cuak..(p/s: bkn dok pk bkn2 tapi risau sbb tk smp2 lagi) byk kali call br dia jwb..rupa2nya dia tetido lagi kt situ..tk gerak2 lagi..ayoooo...aku ckp bgn la pa, basuh muka, beli coffee ke..dia ckp..ok ma...abg nk bgn dh ni..nk g basuh muka dh ni...aku pun tdo la balik..3.30am aku terjaga balik...msj hubby aku nk make sure DIA BANGUN...dh la esok ada PT kul 6.30am..kang dgn PT terbabas...bila msj tk reply lagi..last2 aku call.....ayyoo yoooo......DIA TERLENA LAGIK..!!!!tetrtepuk dahi den..dan dlm masa sama menyalahkan diri sendiri sbb bg dia mkn byk sgt..kang dh ngantuk gila baban tu dia..ngan bantai ayam 2 ketoi lagik..

Last2 hubby ckp...ok ok ma...abg bangun dh...nk g basuh muka dh...aku dgn kepala berat & bdn yg penat pastu dh tk kisah dh...tkpe la yang..abg nk tido smp pagi pun tdo la..mbe dia terlalu penat&ngantuk sessgt...Aku yg keletihan sgt tido gak sbb dh sakit kapala menunggu hubby smp selamat ke destinasi..last2 kul 4am lebih2 gitu..hubby ckp dh smp...aduuuhhhhh...lega hati...tapi akibatnya pagi ni aku dtg kojo ngan kepala yg teramat2 sakit..kul 12.30pm aku bentang comforter & zzzz smp kul 2pm.....


No comments: