Thursday, July 16, 2009

Bersyukurkah aku?

Semalam dpt call dr Pej Daerah Shah Alam & aku dpt tawaran Guru Sandaran Tak terlatih (GSTT) kt SMK Bukit Jelutong, Shah Alam..happy cos dpt n sedih cos terpaksa tolak...& terkilan pn ada..nape ek?nape sedih sedangkan aku mmg dh lama tuggu GSTT ni since bln 5 lg pas intrvw..should b happy la kan..& nape plak nk tkilan?kan dh dpt offer ni nape nk tolak plak?Sbnrnya offer ni aku dpt selepas aku dpt offer kje yg lebih baik..Bos lama masa aku kerja kt law fir KL dulu offer aku kje ngan dia balik kt Shah Alam branch..Terharu rasanya cos bos sndiri yg call aku...still ingat n percaya kt aku lg utk bekerja dgnnya. If kita wat kje ngan baik, jujur & ikhlas, org akan ingat jasa kita walau kt mane pn kita berada kn?....Tp jauh di sudut hati aku, masih mgharapkan career yg betul2 mantap n sesuai ngan status aku ni sbg isteri seorg peg tentera yg selalu berpindah randah..Dh bertahun2 aku apply tp blum ada rezki..pernah ada peluang tp terpaksa lepaskn demi kepentingan anak & suami tersayang..Sehingga aku menangis tersesak2 & cuba pujuk diri supaya redha & terima hakikat ini bukan rezki aku lagi...hubby adalah org yg kuat bg semangat pd aku...katanya "ini bkn rezki kita lg ma...,mana tau kita lepaskn yg ni Allah akan bg rezki yg lebih baik.."....Sesungguhnya Tuhan Maha Penyayang, Maha Pemurah, setiap pengorbanan yg akan dibalas dgn kurniaan dr-Nya...walaupun terpaksa melepaskan peluang yg btahun2 aku tunggu tp Allah telah kurniakan rezki yg selama ni aku tk penah terpikir akan dpt..Tapi aku masih lagi mengharapkan kerjaya yg betul2 dpt menjamin kemantapan masa depan aku & family.."tk bersyukur ke aku ni????"

1 comment:

s h e d O t said...

ada hikmah di sebaliknye kak ros..btol ckp ur hubby.Allah kurniakan hanya yg terbaik utk hamba-Nya.so, jgn give up utk trus berdoa selain usaha yg tak henti2.lmbt atau cptnye doa kita dimakbulkan,jgn dipertikaikan k. :)