Thursday, July 16, 2009

Work!!!


Hari ni br aku masuk ofis. Seminggu bkampung kt Kamunting Premix Plant Sdn. Bhd. wat audit. Ari ni br dpt bnafas ngan sempurna rasanya, duduk kt meja sndiri & using own comp. Dh seminggu bturut2 tpaksa anta Farez awal pg & amek plak lewat ptg..kdg2 dkt magrib. Penat yg amat sgt bila dh smp umah smp kdg2 tahap nk termuntah rasanya. Mbe ada yg tanya ape kje yg aku buat smp nk termuntah?Buat umah batu ke?Jwpnnya yer...mbe ringan skit dr umah batu.Tahap umah kayu kot.Doing audit ni ibarat terpaksa mengorek jwpn smp ke lubang cacing..if tk tally even 1 sen pn, tk completela audit jwbnya. Kdg2 terpikir tk setimpal ngan input & output nyer...tp aku cuba pujuk diri sndiri supaya sntiasa sabar, amek kerja ni as our precious xprience, & sntiasa bersyukur dgn apa yg Allah berikan..bersyukurkah aku ni..astaghfirullah....

1 comment:

Puan Gee said...

manusia secara fitrahnya takkan puas dengan apa yg ada... berusaha mencari selagi terdaya... rezeki ada kat mana2... sabar lah .

*** jiwang plak... aku ni... fauziah x-mmp & ex-noreen's