Friday, January 22, 2010

Umah Baru

Pukul 10.00 masa aku dok jemur kain tiba2 dgr hp hubby bunyi n lantas si kecik tu berlari dapatkan hp papa dia nk bagi kt papa dia yg tgh membuta dlm bilik...selepas bunyi ckp2 kt hp hubby gegas bangun n aku tk tau ape yg hubby bgtau kak eren masa k.eren dok tgk tv kt luar tu, tp yg aku dgr semuanya bangun dgn kelam kabut..ape ke hal diorg ni?...oowhhh...rupanya cina yg nk pasang grill kt umah baru tu dh smp nk mulakan keje padahal diorg ni semua tk mandi lagi dgn hubby pun sedap je dok golek2 dlm bilik..mula la semua kelam kabut....nasib baik aku n farez dh mandi..hehehe..

Mama : nk bwk farez ke?
Papa  : lama ni ...tkpe kot bawa je la...

Lantas aku masuk bilik amek bbrp baju farez n brg2 "bharga" farez esp spek mata itam dia tu..jgn tk tau anak aku if naik keta je tk ble kalau tk der spek mata itam dia tu..

Papa : Mama nk ikut ke?
Mama : mmmm...rasa cam malas..tk der ape pun sana nk menunggu je..baik duk umah ..
Papa  : Duk umah je la ek..

Hmmm...baik la aku rest kt umah ni teman mak mertua aku ni..sambil mak dok tgk Istiadat Pemakaman Almarhum Sultan Iskandar, aku sibuk dok meng update blog yg dh lama tk sentuh ni..skrg ni dh kul 2.20pm, rasa nya aku stop dlu blog ni n tiba masa utk aku zzzz....

No comments: