Friday, January 1, 2010

Welcome 2010

Sepatutnya semalam 010110 aku kena la mengupdate blog sempena thn baru kan...semlm sebenarnya byk nk buat, nk kuar g jln2, nk update blog, nk itu nk ini tp disebabkan anak teruna aku demam dan aku pun sama pening kepala, bdn rasa lain mcm so keje aku anak beranak2 semlm membuta je...bila bangun mula la kepala jd berat...

Harii ni sempena birthday hubby tercinta, aku plan nk kuar la jap paling tidak belanja hubby mkn...plan nk g holiday tu ttp ada tp tuggu masa yg sesuai n bknnyer di kala peak season cos aku rimas ngan tpt yg crowded..sementara menunggu hubbyku pi service keta aku ni, aku luangkanla masa skit utk  m'update blog sempena thn baru ni....

AZAM, kalau bercerita pasal azam ni, kdg2 sedih pun ada, gembira pun ada....azam thn sudah ada yg dh tercapai, n ada jugak yg blum tercapai...tp sbnrnya azam aku byk yg blum tercapai....kdg2 aku blame myself..kenapa aku tk ble capai bnda yg aku nk?kenapa aku tk dpt ape yg aku hajatkan?kenapa aku tk dpt jd ape yg aku nk jd?bunyinyer mcm fed up ngan diri sendiri kan?astaghfirullah...kdg2 manusia ni lupa diri tidak bersyukur ngan ape yg dia ada skrg ni..hhmmm..

Aku sgt bersyukur dikurniakan suami yg sgt2 memahami diri aku, begitu menyayangi n mencintai diri aku, sentiasa mententeramkan aku di kala aku 'tension' yg amat sgt, mungkin sifat cool yg ada pada diri dia dpt mengatasi sifat aku yg kdg2 hangin tk bertempat..kdg2 baran kot..betul gak mak aku ckp aku ni mmg nmpk lembut tp sifat baran tu ada gak..hehe..satu perkara yg aku slalu pikir smp kdg2 ditegur oleh hubby supaya aku tk memikirkan hal ni ialah rezki cahaya mata ke2..sifat aku ni sukakan baby, bila aku tgk baby kt tv, kt majalah ataupun tgk baby kt mane2 pasti bergenang air mata ni...aku sayu bila dgr tangisan baby, dlm hati Ya Allah, aku reda sekiranya blum tiba masanya....azam 2009 utk dpt baby tk juga kesampaian...dan thn ni aku berazam aku akan sentiasa berusaha tapi tidak akan memikirkan hal ni terlalu mndalam...dlm erti kata yg mudah paham...bior je jgn pikir2 n jgn asyik dok tgk kalender...itu la yg aku buat dulu masa nk dpt Farez dulu....

No comments: