Friday, January 22, 2010

New hope

Minggu lepas itulah kali pertama aku berurut selepas 3thn bersalin...teruk n dasyat kan aku ni?bkn aku lengah2 kan, tapi kdg2 aku takut bnda2 yg menyentuh perut ke, dlm perut ke,....aku ngilu satu mcm pas aku bersalin caesar...aku masih terasa2 lagi sakit pas ubat bius tu ilang...masih terbayang2 lagi darah turun dgn lajunya kt hospital aritu....sukar utk dibayangkan kesakitannya...tapi demi suami, demi farez n juga diri aku, sudah tiba masanya aku kena berusaha sedaya mungkin utk melahirkan zuriat lagi...tk kisah berapa dikurniakan oleh-Nya, merekalah rzki aku & suami hingga akhir hayat kami....

Setelah sesi diskusi pendek ngan mak sri (tukang urut), mak sri mengajak aku ke bilik utk memulakan sesi urutan...mengangguk2 dia bila aku ceritakan kisah bersalin aku sebelum ni n kisah yg aku tk penah berurut selepas 3thn bersalin...

Setelah di sapu minyak mula mulut mak sri terkumat kamit m'baca beberapa ayat al-quran..lalu di pusing, di urut perut aku berkali-kali..aku dh mula rasa skit tk selesa n mulala nk keraskan perut...aku mula tenangkan fikiran supaya tidak mengingatkan kembali kisah2 lepas yg bole menjejaskan tumpuan aku ni..sesekali mak sri menegur ku," lembutkan perut, jgan keraskan ia.."setelah 15 minit berlalu baru dia bersuara..katanya "peranakan anak ni jatuh..makcik dh naikkan skit" insyaAllah, ada rezki lekatla..kita berusaha je kan..selebihnya tu keje Allah..usaha lagi "

InsyaAllah, sekiranya Tuhan bagi rezki alhamdulillah..harapan mmg setinggi gunung tapi kdg2 nk mgharap sgt takut tk mnjadi...yg penting aku usaha, doa & tawakal..

No comments: