Friday, January 22, 2010

Politikus di mana-mana

Setakat ni aku dh keje di 4 tpt yg berlainan....lain dr segi entiti, sosialize,background company, designation & description keje...dan aku rasa semua tpt ni ada 'politikus"......mmg sifat aku dr dulu mmg tk suka nk campur tgn hal org lain apalagi nk jaga tepi seluar @ kain org..bkn sifat aku sesekali pun  !!!!tapi bila kita "terpaksa" utk mndgr, menadah telinga, & campur tgn dlm konflik dalaman dlm sesuatu organisasi tu aku rasa sesuatu yg sgt2 aku tk ikhlas utk bdepan dgn hal ni...apatah lagi bila aku selalu di jadikan org tgh dlm sesetgh hal yg kdg2 mengakibatkan 'misunderstanding&miscommunication 2 each other'..n kesudahannya tk pasal2 org lain di persalahkan....thn 2010 adalah azam aku utk memperbaiki mutu kerja aku bkn utk mnjadi org tgh kpd mana mana pihak, aku tahu sbg seorg head mmg dh jd tgjawab aku utk m'perbaiki mana yg pincang dlm mana2 department & branches tp if seseorg tu tk mahu nk bantu diri mereka sendiri so mcm mana?????

Aku selalu tanam & ingatkan diri aku sndiri supaya ssentiasa ikhlas ketika bekerja, tidak riak, tidak sombong, dan yg paling penting SABAR...aku akan cuba sedaya upaya utk bantu bos aku perbetulkan mana2 yg pincang dlm company....bkn niat utk bodek boss  tp KEIKHLAS AN yg lahir dr hati aku...

No comments: