Monday, October 25, 2010

Al-Kisah mangga epal

Nampak tk buah mangga kt atas tu...mak aiii...aku skrg mmg tk ble nampak buah ni...sampai bwk dok teringat2 nk tido...alkisahnya giler sgt mkn buah ni sebab kt kwsn perumahan umah aku ni ada 3 pokok mangga yg tgh berbuah ranum....bkn skit buahnya u....banyakkkkk.....geram tau....yg paling geram bila tgk ada satu pokok ni sebelah je umah aku ni...buah dia besar sgt2...mangga epal plak tuh...aduhhhh...tk tahan sik aku dok kecur air liur je...bila dok nampak hari2 aku pun bgtau hubby suh hubby mintak la skit ngan jiran aku tu sbb dia je yg kenal org tu...hubby ckp " alamak ma, abg segan la mintak2 ni...abg cr kt pasar mlm je la utk mama ek..."...huhhu...ok la....hubby aku ni pemalu orgnyer....tapi bila g pasar mlm tk jumpa plak buah mangga epal ni..yg ada pun buah kuini je....hubby ckp " takpe ma...nnt kita cr kt pasar plak"....bini dia ni senyap je...dlm hati " itu la malu sgt nk mintak...kang dh tkder kt pasar mlm ni !!!"

Disebabkan aku dh terlalu dok teringat & terbayang2 buah mangga epal tu..pada suatu pagi ( hehehe mcm cerita plak ) masa aku jemur kain tetiba mkcik umah sebelah ni kuar umah...aku dgn muka tk malunyer  tiba2 tanya mkcik tu " makcik, bole tk nk mintak sebijik mangga epal ni?....mkcik tu senyum2 dia ckp...eh, bole bole ...nnt mkcik tolong amekkn....bkn sebijik dia bagi...2 bijik besar dia bagi...dia yg tolong carikan utk aku...mkcik tu nk bg lagi tp hehhehe...malula plak byk sgt plak..dh org kasik tu cukup2 la kn...hahahha...

Punyer dgn rasa tk sabarnya terus aku kupas kulit dia, buat pencicah kicap+gula+cili....pastu....mmmmmmmmmmmmm.......sedapnya.....masam2 skit & yg penting rangup...aku mkn smp terpejam2 mata...hahhaha...seriously sedap..mbe sbb aku dh dok teringat2 sgt2 bila dapat tu..Ya Allah tk terkata sedapnya...hahahaa..over tul...dan jgn tk caya aku bole abiskan mangga epal yg besar gedabak tu sekejap je....smp terkejut mak mertua saya...hehehe...katanya jgn mkn byk sgt nnt semput....tahla mak mmg saya dok giler mkn mangga epal ni....ni dh nk abis mangga ni rasanya kena carik lagik...tapi dh malu la nk mintak ngan makcik tu lagi...jwbnya kenala en hubby saya pergi mencari buah mangga tu...kalau tk mmg kempunan den..

No comments: