Monday, November 1, 2010

26/03/2011 @ 02/04/2011??

Semalam pegi check up & scan kt Umra Medical Centre, Shah Alam...sebenarnya aku tersgt2 risau sbb masa g check up kt klinik govt tpt yg monthly check up tu.. bila nurse cek heart beat baby ni dia tk jumpa heart beat baby aku ni...of cos sbg ibu kita mesti terkejut & risau pasal ni kan...kandungan aku pun bknnyer awal 2bln atau 3bln ke..tapi dh 4bln lebih...of cos dh bole dgr heart beat baby...

Beberapa hari gak aku dok risau & selalu dok berdoa semoga baby aku ni sihat & tk der benda buruk berlaku...dan pagi semalam bila Dr. Rafi scan & cek...alhamdulillah baby aku sihat...heart beat dia pun bole dgr dgn jelas...satu2 dia explain kt aku & hubby pasal baby yg dok gerak2 dlm tu...sihat & aktif katanya...dan hubby ape lagi tgk muka dia excited tul..sama gak ngan Farez yg 1st time dapat tgk baby dlm perut mama dia ni..

Dr. Rafi tunjuk satu2 ni tgn dia, kaki dia, muka dia, bdn dia...bila tgk  3D ultrasound image rasa mcm nk nangis pun ada...hebat tul kuasa Allah kan...ada nyawa yg tgh bergerak dlm perut seorg ibu...MasyaAllah... kali ni scan  dua date bersalin aku  beralih ke 26/03/2011..makin awal plak dr yg mula2 scan dulu...masa 1st time scan due date nyer 02/04/2011....tapi kalau ikut tarikh period aku dua date 05/04/2011...then aku yg confuse ni bertanya la pada Dr. Rafi mana satu yg bole di terima pakai ni?Dr. Rafi ckp sebetulnya ikut tarikh period kita la TAPI...disebabkan aku ni penah caesar dulu, aku kena bersedia lebih awal utk bersalin...mbe tarikh tepat 26/03/2011....dan nasihat Dr. Rafi, aku kena balik awal sekurang2 nya 3 minggu  awal dari tarikh due date 26/03/2011...aku & hubby sedikit terkejut dan hubby mula bertanya kenapa??sudah semestinya la Dr. ada sebab utk berkata demikian kn...dan katanya byk kes (patient dia) yg nk balik bersalin kt kampung tetiba bsalin kt tgh jln...contohnya ada yg nk balik Kelantan tetiba bersalin kt Hospital Mentakab...dan ada satu kes yg nak balik Kedah tetiba bersalin kt Tapah....kalau dia tkder sejarah Caesar , mbe tk der masalah dia bersalin...tapi disebabkan aku pernah caesar dulu aku kena amek langkah berjaga2....hhmmm...mmg terasa takut skit tapi ape2 pun kena la sentiasa berdoa & bertawakal kn...

No comments: