Monday, November 8, 2010

Ooohh Mee celup

Ini namanya mee celup..aku tk sure kt shah alam ni ada ke tk tp rasanya tk penah jumpa lg..mee sup mmg berlambak tapi tk dapat menandingi mee celup..ni resepi org Kelantan...org Kelantan cam aku ni mmg suka mkn ni...alkisahnya masa aku zaman sekolah menengah dulu pas abeh tuition je mesti g mkn mee celup atas Pasar Besar Siti Khadijah..mmg ada satu kedai makcik ni feveret kitaorg..mmg walllllahhh sedap....

Sekarang ni masing2 dh bwk hal masing2 nk jumpa g mkn mee celup kt pasar tu lagi pun dh tk berkesempatan dh...mana taknya ada yg dok Sabah la, ada yg dok Tganu, ...dok area KL ni pun ramai gak tapi payah tul kalau nk wat reunion..hehhehe

Aku & Farah..my bestfren since form 1....dia ni pun hantu mee celup gak..tapi dia mkn bihun ..aku lebih suka mee....kami mkn ni kt gerai salah sorg geng2 kami masa sek dulu..Roha nama dia....ari tu Roha br buka gerai dia kt Cheras Perdana..so dia inform la kitaorg dtg berkunjung ke gerai dia..aku apa lg terus ajak en. hubby la..nasib cik abg aku ni ok & kaki jln gak..tkder masalah kalau nk ajak dia gi memana....sayang abg..mmmmuaahhh...hehheehe,,.sehari b4 tu aku dh mengada2 tingin nk mkn kek..suh hubby g cr kek kebetulan dia g pasar mlm..aku nk kek chiffon je..tapi dia belikan kek secret recipe u...mmm..pucuk di cita ulam mendatang...lagi saaaaaaaaaayangggg kt abg...mmmmuuaaahhhhhh...hehehhe....gatal...:)

Cik abg yg 2 org kt tepi tgh berborak tu tk layan sgt mee celup ni..biasa la bkn org Kelantan so mmg tkder feel la..

Bihun celup Farah..dia mkn ada cili..aku mkn tk taruk cili..takut gastrik la..tgh2 preggy plak ni..takut lagi teruk...


Haaa...tgk ...sampai licin aku mkn ...air pun licin..hahahhaa....mmg marvellous sedap

Rasanya tk penah lg sepanjang pregnant ni aku berselera cam ari tu....walaupun kami sesat nk cr tempat tu ptg tu tapi aku puas hati sbb mee celup Roha mmg sedap...masa sesat tu hubby ckp .." haii..mama punye pasal nk mkn mee celup smp sesat kita Farez"hehehhe,,...apepun sekali lagi...saaaaaayang abg....:)

No comments: