Thursday, January 6, 2011

1st Day Farez @ Little C


Hari ni dalam sejarah...06/01/11....Farez start sekolah kt LC Platinum , Seksyen 7, Shah Alam...mlm sebelum tu sibuk la mama dia ni prepare ape yg patut...disebabkan dia masuk day care skali kena la siapkan semua botol susu, botol air, baju, bantal & semua yg berkaitan lah...

Malam tu mama dia ni berkali2 pesan..."Farez jgn nangis tau bila kt school...nnt malu kt kwn2...Aez dh besar dh ni..." dia hanya ngangguk2....dia tau yg mama dia ni akan hantar dia kt school sbb dr last week lagi papa&mama dia bgtau...& pesan kami sama je pada dia...JGN NANGIS...sbb bahya kalau dia nangis takut mama dia ni yg nangis sama..hahahaha

Malam b4 tido mcm biasa papa dia akan call..kali ni papa dia beri kata2 semangat..hehehe....& biasalah papa dia ni mesti la nk bg pape kalau dia behave..nk belikn pistol nerf kalau Aez tk nangis g school..

@ LC...kul 8.15am....

Hujan renyai2 masa smp kt school Farez...msa smp ramai gak parents hantar..& bila dh masuk class ada la 2-3 org budak2 yg nangis tk nak campur ngan bebudak lain...sambil dok tgk Farez smbil tgn aku ni tk abes2 dok reply mesej hubby..kul 8.20am hubby dh start menanya pasal Farez..mcm2 soalan dia tanya..haiila papa..dun wory...anak teruna abg ok aje ni...

Farez tk abeh2 asyik dok pandang2 mama dia ni..takut la kot mama dia ni lari..hehhee...lama2 bila aku tgk dia cam ok je terus aku cabut slow2...lepas anta brg kt day care & borak skit2 ngan teacher kt situ...skali lagi aku jenguk Farez kt class...masa tu dia dh duk kt meja sambil dok dgr teacher dia ckp2...soooo cute anak mama kt class masa tu...hehehhe...mcm nk g cium2 je Farez masa tu to say gudbye..tapi risau lak takut dia& mama dia ni berair mata...tapi aku dh cium dia awal2 dh masa nk turun kete nk masuk ke school dia tuh..

Bila tgk Farez pun tk jenguk2 cr mama dia ni, aku turun je lah...cabut...ada lagi parents yg tgh menunggu anak diorg....disebabkan masa tu dh pukul 10am & baby dlm perut ni pun asyik dok menendang2..lapo agaknya...aku pun cabut je la...dgn harapan Farez ok & dpt adapt ngan tpt baru tu...

Mama & papa harap sgt2 bila dh masuk school ni Farez akan bertambah matang dlm menguruskan diri dia sendiri....usia dia hari ni masa masuk school ni 4thn 21 hari...tapi tetap di consider masuk class 5thn....

Ape yg melegakan aku Farez mmg TAK NANGIS masa tu ...(selepas aku balik kalau dia nangis tk kisahlah..hehehe..)..dan mama dia ni tk sabar nk amek dia ptg ni utk mengetahui "perkembangan school & diri dia hari ni di tempat baru...tk sabar nk tunggu dia bercerita...hehehe

No comments: