Tuesday, January 11, 2011

Ceritera 11/01/11

Sebelum aku mulakan cerita, sempena tarikh cantik ni 11/01/11 ucapan tahniah aku ucapkan pada bos kerana selamat melahirkan baby boy pada pukul 11.15am td..ucapan tahniah juga aku tujukan pada member blogger aku Azie kerana selamat melahirkan baby girl ..Hani Najiha ...kalau tk silap la nama baby dia..hehehe....tahniah..tahniah..

Cerita aku hr ni sempena tarikh cantik ni ialah cerita seorg budak bernama MUHAMAD FAREZ...pagi td tah kenapa dia sgt susah nk g skol...katanya...."aez ngantuk la mama...aez penat la..."br 3 hr skol dia dh penat...bila sampai skol je muka dia masam je..& tetiba je muka berubah jd bebek2 nk nangis...bila mama dia tanya .."nape nk nangis?...katanya..."aez ngantukkkk...."....whatttt?????ngantuk plak dh????mcm2 hal la si Farez nih...

Selepas setel borak2 ngan teacher kt situ aku g kt Farez, cium dia, salam & aku gerak nk g ofis...dan aku dpt lihat mukanya yg masam mencuka sambil tgnnyer melambai kt mama dia ni...ingat dlm tghari skit nk call teacher dia tanya Farez camne..nangis ke...meragam ke..tp dek kesibukan nk meng clearkan meja kt ofis tu..aku pun dh lupa sampai la ptg masa nk amek dia kt nursery...

Masa amek Farez, mcm biasa mama dia ni akan jd reporter bertanyakn mcm2 soalan kt Farez..."ape dia blaja hr ni, ape dia mkn hari ni..& bla bla bla...Farez ckp..dia nangis..masa mama g keje....mmg sudah ku agak..mesti dia nangisnyer td..muka pun dh bebek2...ape ke hal tk tau la ngan dia hr ni..mgkin mood dia kureng utk ke skol hr ni....

Bila dh masuk kete lain plak hal nyer..mintak buku otomen plak..aik??semalam je br aku beli...hr ni nk lagi...bila mama ckp tk bole smlm br beli mula la dia ckp nak jugak nak jugak...bila aku tk benti kt kedai yg jual buku tu ...makin kuat la laungan dia dlm keta....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......bingit telinga ku ini....nasib bek la pregnant kali ni mama cool je...tkder rasa nk marah balik ke nk cubit ke kt Farez..siap akuu gelak lg ada..Farez tgk pun heran..sepanjang jln dr skol dia smp umah dia nangis nk kn buku otomen..adoohai..sabar je la.....kebetulan papa dia msj ape lg mula la aku buat aduan rakyat kt en hubby...Farez selalunya akan cool down bila dgr suara papa dia....& bila papa dia ckp mcm ni mcm ni..dia angguk2..dan leganya dia dh berhenti nangis....hebat papa Farez ni..hehehe..

Bila dh mlm si otomen Farez ni tanya aku...."mama, papa tk balik pun?papa ckp nk beli buku otomen..."oooo...rupanya papa dia ada komplot berjanji ngan anak teruna dia ni nk beli buku otomen yer...hmmm..patutla budak ni bole stop nangis...smp nk tido Farez dok lg mintak buku otomen..alahaii...sian sungguh anak aku ni..await la dok fanatik sgt otomen tu...smp kan dh ada kwn2 aku panggil Farez otomen...huhuhuhu...

No comments: