Monday, January 31, 2011

Untuk Farez Cayang

Alahai Farez sayang...merajuk ngan mama mlm ni yer....mama bkn maksud nk marah Aez....apatah lg nk naik tgn kt Aez..tidak sama sekali..mama cuma membebel skit aje td...Aez terasa hati ekkk...smp terus merajuk..menangis...tk nk tgk pun muka mama...sedey tau mama td...tkkn mama nk nangis gak td...nnt 2-2 menangis lagi susah..Aez nangis mama bole pujuk...tapi kalau mama nangis sape nk pujuk??papa tkder umah ni nk pujuk mama.....

Sejak dua menjak ni Farez sensitif sgt2...mbe dia rasa aku kurang pay attention kt dia...that's y skrg dia sgt rapat ngan papa dia...bkn aku tk nk manjakan dia mcm sebelum2 ni....tapi bila dh sarat skrg ni sgt2 la tk larat...dan Farez plak bila main je kdg2 bila dtg mood malas dia tu..dia suka tk nk kemas..so yg jd mangsa kemas nyer mama dia yg buyut ni la dok mengutip toys dia..sambil kemas sambil membebel bla bla bla bla...mlm ni entah kenapa mood Farez tk berapa elok, main pun dia malas nk kemas balik then bila aku start membebel mula dia merajuk....tk nk cakap, muka masam, dan tiba2 satu laungan keluar....nangis....aku tau dia terasa sgt2 ngan mama dia ni...mbe salah aku gak kot...selalu ckp..."nnt mama ada baby"...mbe dia terasa bila mama dia ni dh ada baby dia akan di pinggirkan...mmm...mbe la kot...dia kan dh lama dimanjakan...4thn lebih tk berkongsi kasih ngan sesapa...bila dia dh nk ada adik ni mungkin dia terasa la skit kot...(andaian mama dia semata2..mungkin yer mungkin tidak....) ooohh Farez sayang...tidak sesekali mama pinggirkan sayang...anak2 mama adalah kesayangan mama....

Sebenarnya tk tau nk salahkan sapa..adakah salah aku & hubby yg terlalu manjakan Farez selama 4thn ni??dan secara jujur saya ckp papa dia tk pernah marah Farez..apa yg Farez nk semua dia beli...semua papa dia ikut.....dan aku pun ada gak ikut kehendak Farez...cuma mama dia ni ada la gak sekali sekala marah Farez...dh Farez dok ngan kita kan...ape yg aku rasa salah Farez buat mmg aku akan marah...ngan papa dia weekand je jumpa...camne papa dia nk marah kn??...

Farez, byk kali kn mama ckp...mama marah itu tandanya mama sayang sgt2 kt Farez...mama nk Farez membesar sbg anak yg baik, dgr cakap...& semua la attitude yg +ve...nk senarai sini byk sgt la plak...Farez kn dh cerdik, smart, & dh nk jd abg dh ni...mama tk mau dh Farez manja2 sgt...nk bermanja bole tapi biarla pada2 skit...bg peluang pada mama berehat secukupnya di saat2 akhir mama ngandungkan adik Farez ni...mama perlukan extra rehat sayang...semua segenap ceruk bdn mama sakit ni...kalau papa ada kt umah tkpe ...semua papa bole buat...plis sayang...cubala paham situasi mama ni....

No comments: