Monday, January 17, 2011

7 bln

Hari ni aku br masuk ofis...jumaat lepas terpaksa amek EL sbb si anak teruna demam...nasib baik hubby cuti ari tu....bole bwk Farez g klinik..tapi aku terpaksa gak cuti sbb Farez asyik nak "mama" je dok dkt dia...papa kena dok sebelah lagi...sian dia...bdn panas sgt...asyik ckp "aez pening...mama picit la kepala aez"...

Bila ari sabtu Farez dh ok, mama dia plak rasa nk demam...ahad pagi aku dh mula tk le bgn..plan nyer pagi tu nk pegi kem hubby aku ada program..tapi cancelled la..dh aku tk le bgn..hubby ckp tkpe la..kena la tunjuk sebab nape tk le dtg..isnin terpaksa la aku amek mc sebab tk bole bangun...sedey tau bila mengenangkan kita sakit pagi tu tkder org nk bantu...nk wat camne kn..redah je la...

Bila dh masuk 7bln ni rasanya mcm2 penyakit dtg..antibodi tk kuat kot..tambah2 aku kurang rest..tapi demam kali ni sgt2 teruk smp tkle bgn..menggigil, batuk, selsema.....bila batuk & bersin je dada mesti sakit...sgt2 tk selesa...alhamdulillah di kurniakan seorg suami yg sgt2 ringan tulang & sanggup buat ape saje utk isteri dia ni....di tambah plak Farez pun blum sihat sepenuhnya....semua hubby uruskan..wife dia & anak dia tu ...smp hubby just mkn maggi je..so sad bila tgk...hukhukhuk.....hubby tanya nk mkn ape tapi semua aku tk nk..mana ada selera time2 sakit gitu...tp bila mengenangkan sian kt baby ni aku jamah gak roti & susu...

Hubby sayang yg selalu & byk berkorban utk mama & Farez...

Mlm td berdiskusi ngan hubby...hubby ckp dudukla ngan mak dia kt rumah baru...at least ada org bole tgk2 kn aku & Farez...bila pk2 lagi aku nk bwk mak aku sndiri la dok ngan aku seminggu dua...rasanya kalau ngan mak sndiri tk la segan sgt kita nk suh dia masak pape utk kita kn...nk mengadu pape pun senang...mak mertua aku pun sgt baik..nk pape dia buatkan...tapi di pihak kita ni..segan skit la nk mengada2 suh dia masak pape...mertua aku pun selalu ajak dok ngan dia sbb dia tgk aku perut pun dh besar..selalu tanya larat ke aku nk wat keje dgn keadaan dh camni?larat ke tk larat terpaksa la mak...walaupun sekarang ni umah cam tongkang rasa..especially kain yg menggunung tk lipat tu...dapo mak jgn risau..hehehe...sentiasa kemasnyer sbb saya mmg tk suka dapo brsepah..cuma kain je tk lipat..sape nk tolong lipatkan ni??????

10/1/11 ari tu aku kena minum air gula lagi sekali sbb dh masuk 7bln....tapi smp skrg klinik tkder call pun...hopefully tkder pape kot..kalau ada pape sure diorg akan call utk wat follow up balik...harap2 sgt jgn ada diabetes bila masuk 7 bln ni..kalau tk lagi horor rasa ni...ape pun kita terpaksa terima kn dugaan ni..trimester pertama dulu aku horor skit..muntah &pening selalu....bila masuk trimester kedua aku sgt2 happy & sihat..kurang la ada sakit2...tapi bila masuk trimester ketiga ni....jeng jeng jeng....dugaan pertama dh di tempuh..kena bersedia utk mghadapi dugaan selepas ni plak...harap2 mama mengandung ni tabah & cekal dlm meredahi (betul ke ayat BM aku ni)dugaan dari pada-Nya nnt...insyaAllah....doakan utk saya juga yer kwn2

2 comments:

Muziecute said...

U tinggal lar dgn inlaw u Datin... x lama 2 bulan jer...cian i tgk u...sakit sorang2 nak kena tanggung kalau hubby u takder...At least ada org tgk2 kan u...

ROSMAH AZAN said...

Pas raya cina ni parents i dtg seminggu ..pas diorg balik br i duk ngan mertua smp la i nk balik bsalin..insyaAllah ...