Tuesday, January 25, 2011

Nyanyian Farez

Dah nk masuk 3 minggu dh Farez g skul....bila aku amek dia ptg2 atas keta ada saje citer dia pasal skul dia hr tu...mmg seronok dgr.....dia mesti akan bercerita ....kdg2 dia akan nyanyi....mmg rutin aku..aku akan tanya hari ni mkn ape, ari ni Farez blaja ape...dan dia akan bla bla bla bercerita....hehhee..memang syok dgr dia membebel....tapi ada kdg2 mood dia tk brapa ok dia malas nk berckp..ada la tu bnda tk kena ari tu.......

Selalunya mlm2 pas mkn & pas ajar Farez muqaddam aku akan borak2 ngan Farez..mama dia ni akan menyibuk je suh Farez nyanyi ape yg dia nyanyi kt skul ari ni.....dan Farez slalunya mmg akan nyanyi....siap ngan gaya2 skali tau....nyaring plak tu suara dia...walaupun kdg2 ada sleng dia tapi ada la aku paham skit2 ape yg dia nyanyi tu....mmg mama dia ni sgt2 suka sbb Farez dh byk belaja dlm masa dkt 3 minggu ni...hari2 pasti akan ada pelajaran baru & pasti ada nyanyi2....mlm2 kalau papa dia call pun mesti dia akan nyanyi nk bg papa dia dgr....terkekek kdg2 papa dia...dan skrg pun dia dh lancar baca Al-Fatihah walaupun ada yg tk clear sgt bacaannyer..sebelum ni pun aku ada ajar alif ba ta & AlFatihah..tapi biasala kan ngan mama dia sndiri ni kdg2 skip2 gak..time dia rajin ok la time dia malas ajak la bp kali pun dh dia tk mau nk wat camne..budak kn...tp skrg alhamdulillah dia dh kenal semua alif ba ta & dh lancar baca Al-Fatihah.....syukur2 alhamdulillah..sejuk perut mama mengandungkan Farez...

TApi yg sedihnya bila aku dh balik kg utk bersalin ni Farez terpaksa tinggal skul dia utk 2bln...rugi mmg rugi...sbb of cos la Farez akan ketinggalan pelajaran yg di ajar dlm masa 2 bln tu...then bila diskus ngan hubby mungkin aku berpantang kt kg sebulan je kot...lagi sebulan aku akan balik S.Alam mbe berpantang sndiri...mmmm...bole ke ekkk aku berpantang sndiri ni .. ????

No comments: