Sunday, August 29, 2010

Sensitif vs baran

Betul kata org ...lain anak lain ragamnya...kalau 5x kita pregnant jwbnya 5x la ragam masa pregnant lain2...bkn ragam anak dlm perut tapi ragam mak budak yg mengandung ni....baru 9 minggu kandungan ni tapi aku dh dpt rasa yg aku sgt2 sensitif skrg...bkn sensitif yg skit2 tapi tersgt2 la sensitifnya smp ada smp nangis...hahhahah....

Kalau nk bandngkan masa mengandungkan Farez dulu 2-3bln pertama tu aku baran skit...cepat marah...bnda kecik pun aku akan melenting...dan yg jadi mangsa masa tu murid2 yg aku ngajar sementara masa tu...aku ingat lagi smp patah pembaris panjang kayu warna kuning tu dikerjakan aku sbb aku terlalu marah masa tu +baran...padahal murid bkn buat salah ape pun...bising skit je...tapi cikgu ni yg marah lebey2...hehheh...dan sorg lagi yg jd mangsa keadaan marah aku ni siapa lagi kalau tk en. suami saya....sian dia....slalu kena marah ngan bini dia ni...tapi en suami saya mcm biasa la...cool je orgnye..sbb dia tahu bini dia tgh pregnant ..pembawakan budakkk....(p/s: suami saya kenal siapa saya....dan sememangnya dia tau saya bkn seorg yg baran )

Puas aku control perasaan ni jgn sensitif sgt, jgn terlalu memikirkan yg bkn2...jgn terikut2 dgn stress....disebabkan tk bole kawal perasaan sensitif ni dan terlalu stress+terasa  ngan seseorg kt tpt keje,  aku jatuh demam...nasib aku baik sbb aku demam masa hubby ada...smp tk bole bgn..bdn terketar2..kepala cam nk pecah....hubby yg tolong semuanya masa aku demam...thanks dear...cuma utk aku meluahkan perkara sebenar pada hubby di atas ape yg berlaku aku rasa bkn masanya lagi..tunggula masa yg sesuai baru aku akan ceritakan padanya..

Pregnant kali ni aku tk baran, aku tk melenting apa lagi memberontak tk tentu pasal ....aku tk cepat marah di atas apa yg org buat kat aku....tapi aku tersgt2 sensitif dan bnda tu aku simpan di dlm hati & aku selalu memikirkan ape jln penyelesaian....dan akibatkan bdn aku juga yg merana kerana bnda2 ni semua...adooooiii...entah...skrg demam aku dh baik...aku nk buang bnda tu jauh2......plis...tlg pegi jauh2...

No comments: