Friday, February 19, 2010

Cuti - cuti Malaysia-Part 1- MUZIUM TENTERA, PORT DICKSON

Cuti panjang Chinese New Year minggu lepas family aku dtg..ma, abah & my bro yg bongsu...disebabkan abah selalu dok tanya pasal bandar Tentera Port Dickson kt menantu dia tu (hubby aku la) so we all suggest ape kata kita bwk abah pusing2 bandar PD..abah aku dulu askar semboyan..dia berkhidmat dlm ATM selama 21 tahun..masa dia rekrut dulu umur dia tk silap aku belas2 kot..pas SPM..tpt dia rekrut pun kt PD...dia selalu ckp "camne la bndar PD tpt abah rekrut dulu agaknya.." kalau bersembang ngan hubby aku mesti semuanya berkisar pasal askar lah..jrg topik2 lain..nasib baik suamiku askar gak..heheheh...

Kami bergerak dr KL dlm pukul 11am...biasala janji kul 10am..tapi masing2 ada anak2 yg kena setelkan dulu terlajak la skit...destinasi pertama kami bila sampai bandar PD ialah Muzium Tentera...
 
Dr kiri aku perkenal family aku ek ; Tie (my adik ipar ), Hakimi (adik aku -hubby Tie), Kariman (adik bongsu ku) mak ku, abah ku, aku & Farez, last skali tu adik iparku ngan anak2nyer, Aisyah Sofea, Alia, & baby Nisa..yg 2 org lg tk masuk dlm gambar tu hubby aku & sorg lg adik lelaki aku, Khairun..diorg jd jurugambar..
Kalau korg tgk kt tugu belakang tu ada listing perajurit yg terkorban di medan perang...abah aku excited cari mana tau dlm tu ada nama kwn2 dia dulu..rupa2 ada 2 org kwn dia yg terkorban dlm list tu...syukur Allah panjangkan umur abahku..


 
Mula-mula anak terunaku nk bergambar ngan cousin2 dia ni malu2...tgk dia duh..jauh je...


 
Pastu semua yg kt depan dok ckp rapatla skit Farez...jgn malu2..terpinga gak mula2 anakku ni..skrg dh rapat skit..hehehe

 
Hahh..tk malu dh siap wat otomen lagi tuh...

 
Farez posing ngan..errrr,...apa nama bnda alah ni ek...hubby ada ckp tapi sbb aku bkn askar so tk amek kisah sgt ape bnda nama ni...dasat tul tk pay attention...

  
Turn abah plak posing ngan radio zaman dia askar dulu..radio ni dia penah repair masa dia duk bhgn teknikal...

  
Farez atas moto zmn dolu dolu

 
Pose atas trak lama

  
Mama pun nk posing gak tau..dlm ni masa era Kesultanan Melaka..kt tepi tu kapal..

 
Akhirnya...dpt gak ku merasa naik keta kebal...hahahaha...gayat ni..tp hubby meyakinkan aku.."go ma go... hhehehe"

 
Help..help..nk turun ni..tgk dpn blkg ada body guard..

 
Ni dia wira aku...heheheh

 
Abah berminat nmpak..nk naik ke bah? ;)

 
Loving couple..manja gitu diorg ni..

 
Ni pun loving couple gak..tp couple yg dh ada anak..;) kalau dpt naik yg kt belakang tu best gak kan..aku jd co pilot pun tkpe..hahaha

Ok, sekian dulu cuti2 kt Muzium Tentera ni..,..sape yg minat ngan askar2 sure seronok g sini..kalau yg tk minat sure boringnyer g sini sbb semua bkaitan ngan askar2 je..next post aku akan post cuti tempat2 lain plak ekk..ok chiow..

No comments: