Monday, April 12, 2010

3 am..Farez merengek2 panggil "mama..mama"...bila aku sedar terasa panas je kt tepi aku..aku jamah dahi Farez..Ya Allah, panasnyer...anakku demam...

Ini yg sebenarnya amat merungsingkan aku & semua ibu2 kt luar sana kan..kalau boleh kita tk mau anak kita demam...tapi ape bole buat...dgn keadaan cuaca yg panas skrg & budak2 pun antibodi bkn kuat mcm org dewasa..w/pun Farez hari2 mkn vitamin & buah, tapi mlm td kena gak demam...ini mesti sbb dia main bola ngan 2 pupu dia masa ahad lepas..

Ahad lepas aku ke umah pkcik aku kt Bukit Jelutong..ada knduri skit...tapi hubby tk dpt pi sbb dh kena balik PD...si Farez ni bila papa dia tkder mmg ligat la dia main..main tepi kolam ikan la, main bola la, kejar kucing la..kdg2 main tpt panas...mama dia ni larang bkn dia peduli sgt...Farez ni dia tk takut sgt ngan mama dia ni..dia paling takut ngan papa dia..papa dia bknnyer garang sgt...jrg sgt la marah Farez..tp mbe sbb dia takut ngan 'muka' papa dia yg nampak garang tu..hehehe...(p/s: tp sbnrnya hubby aku tk garang pun , very2 nice person & sempoi...cuma 'muka' dia je nmpk garang skit...biasa la ashkar..heheheh)

Balik kpd citer td, bila aku jamah Farez dh panas sgt, terus aku ke dapo cari asam jawa...dlm hati  mana ibu mertuaku letak asam ni..huhu...mbe ada mana2 tp dh cari ngan cpt2 mana nk jumpa kn..Farez dh merengek2 dlm bilik panggil mama...at last aku amek air je jelum kepala Farez....tapi anak aku ni paling tk suka bila org basahkan kepala dia..mula la dia nk mngamuk..mbe tk selesa ngan kepala dia yg basah tu...

Nasib baik la ada 1 xtra  ubat demam dia..bila dia mkn ubat tu baru dia dpt tido & demam dh kebah skit..& baru la mama dia ni dpt tdo..

Pagi td pas Farez kuar dr toilet, dia cakap..."mama...pusing pusing"...hhmm...kepala dia pening la tu..dh pandai pening kepala anak aku ni..

Kul 11am td aku tanya my k.ipar k.ina, pengasuh Farez...bdn Farez panas lg ke tk..katanya still lg panas tp tetap hyperaktif...aduhaii...hero aku ni...

No comments: