Wednesday, April 14, 2010

Cerita Farez yg ganazzzz & hyperaktif

Bila aku teringat gelagat Farez mlm td, aku tersenyum & tergelak sendiri...adoohaii Farez, lasak sungguh kamu yer...since dlm perut Mama dia ni lagi Farez dh tunjuk kelasakan dia..smp malam mama nk tido   pun susah....

Alkisahnyer tragedi yg berlaku ni mlm td..w/pun tuan empunya bdn tu demam, tapi dia still lagi nk main police set dia tu atas katil...mama plak mmg dh letih n dh tk larat nk tunggu Farez main..last2 mata aku pun dh nk layu.....

Tiba-tiba Farez bangun n nk turun dr katil & tersepak kaki mama dia ni...dan akibatnya.....terjatuh la si Farez dgn gaya samasaultnyer( betol ke ejaan ni ?belasah la..)...gaya samasault dia tu kepala pusing sbb jatuh dahi dulu...free2 je dpt benjol kt dahi....

Tersentak jantung mama tgk Farez jatuh...bingkas aku bangun peluk erat anak aku yg tengah menjerit tu...satu ayat Farez menjerit iaitu panggil papanyer....."papaaaaaaaaaaa".........

Farez ni, utk makluman tuan-tuan & puan puan seorg yg sgt lasak & hyperaktif...kalau tgk kt dahi dia tu dh berparut2 dh..kdg2 terpikir rasanya masa aku pregnant kt dia tkder la aku lasak sgt pun ke aku ada mkn something ek??hehehe...Bila aku citer hal ni kt Mas, ofismate aku...Mas ckp dia dh 2 kali jumpa Farez tp nmpk baik & sopan je budaknyer..mkn kt meja pun sopan je..hehehh...itu belum dia buka langkah silatnyer lg Mas..bila dia dh bukak langkah jgn terkejut nnt...mmmmm...mbe la Farez ni dpt hormon lasak dr papa dia kot...papa dia kan ashkarr...dan skrg ni pun aku masih lagi tersenyum mengingatkan tragedi smlm...Farez.. Farez..

2 comments:

SYANI said...

Mah, budak buas memang begitu...

Teringat anak aku jatuh katil dulu sampai benjol sebesar bola golf ko. Risau gile..

ROSMAH AZAN said...

Aku rasa kan, budak2 ni especially boy ni tk sah kalau tkder benjolan sebesar bola golf tu kt dahi kn?girl aku rasa bhemah la skit bila main...tp boy ni, bole buat mama geleng kepala & tersengih sendiri bila mngenangkan benjolan bola golf..aku rasa kalau aku tgk bola golf mesti aku sengih