Friday, April 30, 2010


Thanks sekali lg to Eren sbb "mengenakan" saya..heheheh......comei nyer bear ni,...teringat masa dulu2...bilik aku kt UUM byk dgn bnda2 ni..samaada di beli sendiri, kwn bg & boyfren & secret admirer yg bagi.....dh org bagi tu kita amek je la kn....skrg ni semua teddy bear ni aku dh bg kt anak sedara aku..( aku ada ramai anak sedara pompuan ) nk simpan utk anak sendiri tk yah la kot...dpt plak boy..tkkn Farez nk main teddy bear kot ...,,..heheheh....

Dh dpt award ni kena la plak mjawab tugasan2 yg diberikan plak...kalau sesapa yg belum kenal saya, silala baca2 bnda kt bwh ni yer....

1) Nama panggilan orang panggil anda (five name that people call you)

**Rosmah -- Ni nama dalam kad pengenalan & surat beranak....abah aku yg letak nama ni tu pun  last2   minit dia letak nama...maksud nama aku ni " lukisan"..tp tuan punyer nama ni tk pandai melukis ...tk der seni langsung...


**Mah @ Kak Mah--  Ni panggilan kt umah-ma, abah & adik2..& kwn2 sekolah & kt U...sedara mara pun kekadang panggil nama ni


**Ros @ Kak Ros--Nama ni pun ada gak kengkawan yg panggil ngan nama ni...sbnrnya den tk kisah nak panggil Mah pun tk pe nk panggil Ros pun tk pe..suka ati u lah..


**Cayang @ yang--Haa...nama ni org tertentu je yer panggil nama ni & org itu of cos la hubby aku kan...panggilan ni start dia panggil dr zaman kami bercinta smp la skrg dh ada anak teruna ni...bila aku tanya nape panggil cayang bkn "sayang"...katanya.."cayang" tu lagi manja skit..sesuaila ngan bini dia yg manja skit ni ...;)


*Mama-- Nama ni pun org tertentu je bole panggil...sudah semestinya jatuh kepada....FAREZ....& adik2 Farez nnt ( insyaAllah  ..)

2) Tarikh penting dalam hidup i (five important dates in your life)

**22/09/1978- Birthday aku....semua kena ingat tarikh ni yer..hehehe
**02/01/1979- Birthday org kesayangan aku, my hubby tercinta
**09/09/2009- Tarikh ni adalah tarikh aku n hubby declare & serius start bercintan cintun cintin
**12/09/2009- Tarikh konvokesyen kt UUM...alhamdulillah
**16/12/2005- Tarikh aku nikah ( my anniversary wit hubby )
**16/12/2006- 1st anniversary aku & hubby...& tarikh ni gak Allah S.W.T kurniakan kepada kami  MUHAMAD FAREZ  sempena anniversary kami...kul 2.15am tarikh ini cahaya mata kami lahir ke dunia..betul2 miracle ..Subhanallah...
**11/03/1948- Birthday abah
**09/07/1956-Birthday Ma

Ish ni dh terlebih tarikh dh ni...byk sbnrnya tarikh2 penting lain..tp yg ni je la aku letak sini..nnt org ckp aku terlebey sudaaa...




3) Perkara yg telah anda lakukan semalam


** Aku dh buat satu kesalahan smlm dan aku malas nk pikir hal tu lg...aku bersedia utk dibebel & dimarahi....utk menenangkan perasaan hati ni tu yg aku buat bnda ni....

**Tghari semalam aku MC...sakit kepala aku dh tk tertanggung sgt2...bdn rasa panas sejuk panas sejuk je..


**Balik umah terus aku tido ngan Farez...tp tk dpt tido pun sebenarnya...hanya baring merehatkan kepala je....Farez je yg tdo beria2 sampai kul 6..mama dia kejut pun mcm malas je nk bgn



**Pas magrib k.eren ajak g mkn satay plak......ish...rosak diet aku mlm tu....dh dkt seminggu mlm2 aku hanya mkn buah je..dh rasa dh bdn ringan skit...tp tetap berusaha utk dptkan 44@45kg...aku selalu borak ngan bos pasal diet ni...bila aku merungut ckp rasa cam susah la nk turun jd 44kg...bos aku balas balik..."alah Ros...tu psikologi je...nk 1000 daya tk nk 1000 dalih...bole je kalau kita usaha"...huhuhu...nk ckp aku bdalih2 la tu....insyaAllah bos, i akan buktikan...tp skrg pun dh turun dh skit...jeans dh longgar bju yg di pakai hari ni pun dh longgar skit...


**Pas mkn satay plak k.ida ckp "jom kita pusing2 kt I-City....tpt dia cantik..." yg k.Eren plak dia pun tk tau kt mana sebenarnya I-City ni....sebenarnya kami semua ni termasuk my hubby, semua tk familiar ngan I-City tu ( walaupun diorg ni dh bertahun2 dok Shah Alam )  bila org dok ckp pasal I-City barulah terhegeh2 nk g tgk..heheheh...so kami pusing la kejap kt I-City..mmg lawa tpt dia...plan ngan hubby itu projek wknd ni..ape lagi posing la kt situ nnt....

**Sampai je umah, solat, iron baju kemas2 bilik skit aku ajak Farez tido...bila aku panggil dia, jwpn dia pada mama dia ni " Aez tk penat lagi "....pandai tul anak aku menjawab skrg yer...


**Before tido mcm biasa akan bersms ngan hubby....mcm2 aku bercerita kt hubby aktiviti kami pada hari ini...sms punyer sms tiba2 tk der reply dr hubby plak...mmg dh terlena la tu cik abg aku...cian hubby aku, tetido ngan gigi yg tgh sakit....esok tu kul 6.30am dpt mesej sori dr hubby, mmg betul la dia dh tetido mlm td..kang dh ckp...

so itu la aktiviti aku semalam....

4) Cara untuk hepi..hepi..i like (five ways to be happy)

**Bila bersama hubby sayang & bucuk Farez & tgk hubby & Farez bkekek ketawa
**Pi bercuti ngan hubby & Farez la apa lagi...
**Bila balik kg jumpa family
**Time hari raya la
**Kalau dpt duit byk...
**Time anniversary @ time birthday..mesti akan dpt pape..;)

5) Cerita kegemaran (five favourite movies)

**Cerita aksi tp ada komedi ( especially kalau Jackie Chan yg berlakon )
**CSI-Semua Series  NY, Miami,
**Romantik pun suka gak tp bkn yg jiwang2 karat sgt la, romantik komedi pun ok
**Cerita kelakar yg bole buat aku pecah perut & terguling2 gelak..aku suka gelak..kalau aku gelak aku akan tampar org di sebelah..yg selalu jd mangsa cik hubby la

6) Hobi yg paling suka

**Baca magazine esp Pa&Ma & semua buku @ magazine yg related ngan kehamilan&baby
**Masak-kalau sampai gian aku masak, jwbnya aku akan masak dr pg smp petang..smp ada kena perli ngan hubby nk panggil org mkn ke kt umah
**Tulis blog
**Bersms esp ngan hubby @ kengkawan..smp hp aku ni huruf2 dh lusuh..kuat sgt menekannya..& aku bole bersms sambil pejam mata & semua ayat2 tu betul...hehehhe..sbb dh tau semua huruf2 tu dok kt mane kn..;)


7) Orang yang anda suka (five favourite people)

** Mohd Khairi Bin Mohd Yussoff a.k.a Bobo & Muhamad Farez Bin Mohd Khairi
** Ma & abah, siblings & relatives
** Kwn2 yg memahami

8) Tempat yang disukai bila bercuti(five favourite places for vacation)

** Kt kg la...
** Pulau....aku teringin nk g pulau, tp disebabkan kesibukan hubby yg teramat sgt so hold dulu la



9)  Sebab nape i jawab servey nie (five reason you answer the servey).

** Of cos sbb friendship (tiru ayat Eren)
** Saje nk memeriahkan blog ni
** Supaya saper yg tk kenal lg saya ni so skit sebyk dia bole kenal
** Sebab i suka jawab bila orang tanya..(tiru ayat Eren lg..hehehe..) mmg i suka jawab bila org tanya..tk baik kn tk jwb


Ha...berakhir sudah task nih...pjg sungguh "kerapuan" ku ini...ape pun layan je lah..

No comments: