Friday, April 9, 2010

TAIPING IN MEMORY

Esok pagi2 aku akan gerak ke Taiping ngan hubby & Farez...plan asal nk gerak mlm ni, so bolehla bmlm dulu...tapi disebabkan hubby ada mesnite kt PD mlm ni terpaksala gerak esok pagi..Destinasi ke Taiping esok ni sbnrnya menghadiri kenduri kawen anak Kak Ram, pengasuh Farez dulu....ingat kan pas knduri tu nk la stay lagi 1 mlm kt Taiping....tapi tk dapek gak sbb hubby pagi2 esok tu kul 5am kena balik PD plak..haiilaa...dahla ni la masanyer bole dtg Taiping...kalau tak rasanya payah la skit nk turun Taiping...kebetulan dpt plak invitation dr Jue, birthday party Adam ptg Sabtu tu..tk dpt la nk attend..sorry yer Jue, bgtau siap-siap..hehehe...pas kenduri tu terpaksa terus kena balik Shah Alam..byk bnda kena buat...

Seriously, i miss Taiping so much....especially Taman Tasik...
Aku start menetap kt Taiping pada bln April thn 2006....kawen bln Dec 2005...3bln bjauhan ngan hubby...hubby kt Kem Kamunting, aku kt KL....wknd je jumpa...samaada hubby balik KL, tak pun aku akan turun Taiping..hahhh..penat time tu kalau turn aku yg kena naik bas turun Taiping...sbb aku tk suka ngan Puduraya yg sgt crowded tu..nk termuntah2 pun ada dgn asap2 bas & org yg sgt ramai..(oopss...blum disahkan pregnant lg time tu) ..At last, hubby ckp mama pindah duk Taiping la ngan abg...w/pun berat nk 'melepaskan' kerja  aku time tu, tapi demi suami tercinta aku kena berkorban......

 Taman Tasik di waktu mlm...

Rumah sewa pertama yg kami diami ialah kt Simpang..Tmn ape aku pun dh lupa....kt situ aku tk bersosial sgt sbb kiri kanan umah cina...ada la sekali sekali cina sebelah tu tegur & aku hanya senyum je...keje ptama aku kt Taiping ...jd cikgu..tp cikgu sementara je kt SK Bendang Siam...walaupun hanya 3bln mengajar tapi aku puas dgn ape yg aku dh sumbangkan pada anak2 kt sekolah tu...budak2 situ sgt baik ngan cikgu Rosmah ni...siap nk dtg umah aku lagi...dtg 1 van tu budak2 ni...penuh umah aku time tu...semua berebut2 nk tgk gambar kawen aku...hehehehe....

Selepas kontrak mangajar aku tamat, hubby amek keputusan pindah kamunting..katanya taman ni tk best sgt....susah nk bersosial sbb cina ramai sgt...bole aje nk bersosial ngan cina2 ni tp tk sama ngan kita sesama melayu ni kan...

Kami menyewa kt Taman Desa Murni, dkt ngan Taiping Golf Resort, dlm 9km je ke Taiping...bila menyewa situ baru la rasa bersosial skit...kiri kanan dpn belakang semuanya melayu & bole dikatakan semuanya friendly....& hubby aku sndiri Setiausaha Taman tu..aku ahli lelap je..hehehe..cuma yg tk bestnyer disebabkan Taman situ letaknya di atas bukit , ada la sesekali aku diganggu "makhluk" halus..serammmmmm....kena tindih je...2 kali tau....2-2 kali tu masa hubby tkder...& aku ingat lagi masa Farez kecik dia selalu pandang ats kt langsir pastu dia akan nangis n berlari2 dakap aku sambil muka dia pucat...byk kali gak la Farez di ganggu makhluk halus kt situ...ikutkan byk kes kt situ pasal "makhluk" halus & "makhluk" tk halus...kang aku citer kt sini kang sape2 yg baca blog aku waktu tgh mlm meremang plak bulu roma tu..heheheh...tapi alhamdulillah tkder la makhluk tu  muncul dpn mata aku....kalau tk sure aku pengsan..

Esok pas kenduri insyaAllah aku akan melawat la kejap jiran2 yg rapat & yg byk tolong aku masa hubby tkder...pasni tk tau plak bila aku akan turun Taiping...if tkder pape jwbnyer tkder la pi sana...apepun aku akan sentiasa mengingati semua kenangan2 manis sepanjang dok kt sana...

2 comments:

shedOt said...

xde cite keje por ooi pun..hehe..tetibe teringat cite yg akak bgtau dulu2 tu..yg atas bumbung tu..huhu..SERAM ;(

ROSMAH AZAN said...

dh type skit tp error plak bila nk post..bila type balik dh lupa dh ape yg type b4 ni..heheh..tkpe la itu nnt post laen kali