Sunday, April 11, 2010




 Mama bangga ngan anak mama skrg...w/pun mama selalu marah Farez sbb Farez kdg2 nakal, tapi mama bangga ngan anak mama ni....

Mlm td masa aku tgh jemur kain Farez tgh dok main beskal dia tu, bhenti blkg keta aku...tiba2 dia baca no. plat keta aku....bila aku dgr ...eh betul la...hmm..."clever"...aku ckp kt dia..then dia baca lagi no plat moto uncle dia sambil panggil aku....

Farez : Mama ni kan...sambil tunjuk no plat & sambil dia baca no plat tu...
Mama : yeay...betul...good la anak mama (sambil ku tepuk2 tgn) kena la puji2 skit...baru dia semangat..
Farez tersengih2....
Mama : Nnt jap g kita baca lagi yer...

Budak2 ni otak dia fresh lagi..ape yg kita ajar dia akan cpt tangkap..tk mcm kita yg dh nk tua ni...kdg2 pelupa..huhuhu....Alhamdulillah, Farez dh bole mengeja nama dia sendiri FAREZ, dh kenal ABC, 123, eja mama & papa aku br je mengajar mlm td...balik nnt aku nk test dia lagi sekali... selain mama&papa yg mgajar mgkin "laptop" dia tu byk membantu dia dlm mgenal huruf2 & angka..zmn skrg kan dh canggih.....mcm2 alat permainan yg berbentuk pelajaran ada kt luar sana..cuma mak bapak je yg kena pandai pilih & kena gak bandingkan harga plak...

Sekarang umur Farez 3thn 4bln..target mama dia ni cukup 4thn je Farez dh bole membaca & mengira..InsyaAllah...

No comments: