Wednesday, September 9, 2009

Juadah sempoi di bulan puasa

Mesti ada yg tanya ape benda kt atas tu?nk kata kuih pun tak gak..cekodok pn tk gak..tk cam cekodok pun..rupa tk penting yg penting ada;ah rasanya..n yg penting anak ngan husband aku suka benda ni...ni la pegedil sempoi air tgn mama..kui kui...kdg2 bila tk der lauk, aku wat je la pegedil daging ni utk bebuka..thn ni berpuasa hubby tk der kt umah..dpt bebuka ngan dia pun bila dia balik wknd jer..so bila aku berdua je ngan Farez aku masak ala kadar je..kdg2 pegedil daging ni ngan telur dadar je..itu pun dh cukup menyelerakan..janji perut kenyang..kdg2 kalau beli lauk kt bazar ramadhan pun tk kena ngan tekak aku n Farez...baik  la aku masak sndiri..hubby pun sama dia kata drpd beli lauk baik mama masak..berbaloi la skit...bila kita masak sndiri walaupun lauk yg sgt simple mcm pegedil tu, tapi bila tgk hubby n Farez berselera mkn kita akan rasa puas sgt kan..especially pegedil daging aku ni..bukan saje sedap, tapi cukup khasiat, ada daging, sayur & telo..nk tau resepi?senang je ..next post nnt i bagitau yer..jgn tgk rupa je pegedil tu..rupanya mmg tk menarik hehe tapi rasanya..eeemmm..sedap..

2 comments:

s h e d O t said...

terluir i tau!! ahaks

azila bakri said...

kalau orang johor...
makanan ni dipanggil bergedil...
makan dengan soto...
cicah sambal kicap...
hmmmm... yummy...