Monday, September 7, 2009

Kisah kebaya lama

Mlm td aku buka almari baju,  merenung kt semua baju2 lama especially kebaya yg aku rasa dh lama tk pakai..bkn tk nk pakai..tp if pakai g ofis ni nmpk terlalu "jangok"..org ktan mbe paham kot ape maksud "jangok" ni..aku xplain lah.."jangok" ni maksudnya kita melawa sgt la dgn baju tu....dlu masa aku keje law firm kt KL, bos aku Puan Kartika selalu nk tgk staf2 dia mesti kena lawa gi ofis hari2...bagi dia mbe semua staf dia adalah "aset comp"kot..if aku tk pakai lipstik pn dia complaint aku pucat la..nnt client pn tk nk tgk katanya..if kita pakai lawa2 hari2 client pn suka dtg katanya..hehe ..that's y la aku byk baju kebaya..cos aku suka berkebaya g ofis..bkn la maksud aku tiap2 hari pakai bju kebaya ..ada la tukar2 gak ngan kurung, slack ke....
Dulu bila aku try bju2 lama ni mcm sendat skit la..bole pakai tp tk sedp mata memandang...hua hua hua..yela kita bila dh bersalin sikit sbyak figure dh lari skit kan...tp smlm bila try terkezut.....jeng2 jeng...muat n longgar la plak..dh posa dkt 2 minggu mmg la bdn turun rosmah ooiii....hik hik hik..bole la wat raya ngan bju ni,,,...aku ni type yg senang naik & senang gak turun...tapi apepun aku nk maintain body weight aku ni tk mau lepasi 48kg...papa, azam mama thn ni nk slimkan bdn mcm dulu..so papa bila lg?kuang kuang kuang

No comments: