Tuesday, September 29, 2009

Kenangan Terindah @ Por Ooi & Co


Tinggal 27 jam lagi aku akan meninggalkan Por Ooi & Co....perasaan mmg tk leh nk luah dh..wpun nmpak je aku ni slalu dok gelak, buat lawak tp dlm hati ni dh menangis lama dh. tau...huhu..masih ingat lagi masa aku mula2 jejak kaki kt Por Ooi & Co pada 06/03/2007, masa tu mcm2 perasaan dtg bertalu2...bole ke aku wat audit ni?bole ke aku wat "pure" akaun ni sedangkan aku bkn accounting graduate....masa study BBA dulu ada la blaja akaun tapi tk la detail sgt mcm bdk2 accounting ni....tapi dlm hati aku nekad aku nk amek peluang ni sbg pengalaman yg sgt bharga...

Ni la member grup aku dulu...grup B...tk termasuk si kecik kt bwh tu yer...hehe...ingat lg masa mula2 aku duduk kt meja, K.Zaireen (3 dr kiri) la yg mula2 tegur aku...ingat lg ayat dia yg berbunyi  ..."actually nama sapa?"...hehe..pastu ,bermula la sesi p'kenalan antara aku n K.Zaireen...bla bla bla bla....K.zaireen kategori garang gak la bila ngajar org ni..w/pun kdg2  tersakit ati gak tapi dia la yg aku slalu curah perasaan masa satu grup B dulu...aku susah dia akan tolong...aku sedih pn dia akan nmpk tk leh nk sorok2 lg..dia paham situasi & keadaan aku time tu ngan anak aku slalu demam ( masa aku br masuk kje Farez still nyusu bdn ) & hubby slalu outstation...thanks kakak cos memahami perasaan si ibu muda ni

Ni la leader aku masa mula2 masuk Por Ooi, K. Ira.....hhmmm...k.ira ni fussy gak orgnyer dlm bab2 w/paper ni...w/pun aku slalu gak selisih paham ngan dia esp bab2 OT ni, tapi ketahui la kakak, saya m'hormati & m'hargai semua ilmu2 yg akak curahkan pada saya ni...

Bila audit department reshuffle sbb ramai yg resign aku ditukarkn ke grup A...ni la member2 grup aku n leader baru, Mr. Ganapathy...kali ni leader aku indian lak...Gana seorg yg coooooollll....


Ni grup aku yg last..selepas reshuffle lg..& aku dpt balik 1 grup ngan kakakku, K.Zaireen...so lengkap la semua grup aku rasa ..A, B, C.....kali ni leader aku chinese lak....Teh Lay Hoon....mmmm ikutkan semua grup aku suka tapi grup yang last ni grup C aku paling suka...mbe sbb ada member yg rapat ngan aku k.zaireen & shidot..satu grup..so sng la skit nk curah perasaan & bergossip2 ..hehe..biasalakn mane2  tpt kje mesti  ada politikusss...gosip mosip ni perkara biasa..


Tima kasih byk2 yg tk terhingga pada kwn2 yg byk tolong aku, memahami situasi aku yg "keseorangan" kt negeri Perak Darul Ridzuan ni...wani & shida, tima kasih cos tolong k.ros masa kt hospital ari tu masa hubby kros dh balik johor...yg sedihnya bila nurse tanya mana waris terus aku tujukan pada wani&shida...sambil ckp kt nurse tu" ni la waris saya"....mmg aku tkder sedara mara kt Perak ni..apa2 hal kwn2 n jiran2 la yg aku tuju.....mungkin if hubby ada di sisi ape2 aku akan bergantung pada dia..tp bila berjauhan sape lg yg harus aku tuju selain kwn2 terdekat??....rasanya masa aku resign dr comp lama masa kt KL dulu tkder la sesedih cam aku nk resign dr ofis skrg ni...w/pun aku harus bersyukur cos aku dpt duk dkt ngan family & hubby tp kesedihan yg aku alami skrg ni betul2 mengcengkam jiwa aku...nk menitik air mata ni tapi ku tahan, dlm hati ni sabar Rosmah, balik kang br nangis...kepada sesapa yg sebelum ni ada terasa ke ape2 ngan aku, maaf bebanyak...& aku dh maafkn semua org.....yg penah wat salah ngan aku...tkpe la..mungkin bila korang dh ada suami & especially bila dh ada anak kecil, korang akan paham situasi sebenar..& aku tk salahkan org2 yg tk paham situasi aku masa tu...w/pun kdg2 kita nk marah ngan comp rules tp kita kena terima  hakikat yg kt situla tpt kita m'cari rezeki...


InsyaAllah sekiranya ada ruang, ada masa & ada rezki pasni kita akan berjumpa lagi...pada kwn2 sudi2 lah singgah kt blog yg tk seberapa ni....gonna miss u all...





3 comments:

she dot said...

sedey babe!!

she dot said...

akak jgn camni..sedey gilew nih!!touching gilew..nti saye bg kzereen bace entry ni kay..nway,dolu2 mase konon2 saye nak resign ogos lepas..saye penah plan nak buat entry khas untuk por ooi..tp akak yg buat dulu!!hehe..WE LOVE U!!!!

ROSMAH AZAN said...

buat ni pn dh sebak ni shida...ingt nk karang ayat lg..tp kang nangis kuar air mata kang semua tgk..huhu