Thursday, September 17, 2009

Selamat Hari Raya Aidil Fitri..


Alhamdulillah tinggal 2 hari lagi kita akan menyambut AidilFitri yg mulia ini..di kesempatan ni saya & family ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Lebaran....maaf bebanyak saya pinta sekiranya ada kesalahan yg tk disengajakan ataupun sebaliknya...kot2 ada yg terasa ngan saya ke sblm ni..ampun maaf yer..bagi diri saya, saya d dh maafkan semua org..tk kira saya terasa atau termarah ngan org tu ker..tp semua tu 0-0...sesapa yg balik beraya kt kg, drive keta hati-hati, jgn laju2 yer..biar lambat asal selamat tiba ke destinasi..
Berckp pasal balik kg ni bila kita dh kawen, mesti kena ikut turn nk balik raya..di sinila gunanyer kompromi antara suami isterikan..jgn terlalu ikut kata hati n perasaan kita nk beraya kg kita jer tapi hati & perasaan suami pn harus di jaga..wpun dia tk nmpk sgt xcited nk balik kg tk mcm para2 isteri mcm aku ni ..hehe tp hati dia tetap ada perasaan gumbira tk sabar nk balik beraya
 
Ni gmbr 1st time aku beraya sbg suami isteri..thn 2006 beraya kg aku dlu..hubby ckp tkpela balik Kelantan dlu la ..mbe dia paham kot yg wife dia prgnant ni sure nk mkn mcm2nyer  time raya ...of cos la selera aku selera  Kelantan..pregnant time ni bp bln ek..?rasa 7 @ 8 kot tk silap..masa time ni tk byk sgt nk bergmbar..tah ..aku pregnant masa tu malas tul nk bergambar..padahal aku ni suka beno berposing ni..mbe pembawakan baby boy kot..

  
Raya 2007 sgt bermakna dgn kehadiran "miracle" kami, MUHAMAD FAREZ...aku n hubby excited sgt..tk sabar nk beraya sama ngan Farez...thn tu plan mmg nk pakai purple, so mlm nk dkt raya pergi la area Taiping Jaya cr bju melayu..kebetulan hubby jumpa baju melayu wane purple utk dia n Farez..wpun bju tu sgt beso ngan Farez tapi kami pakaikn gak kt dia..terpaksa aku jahit tgn n kaki sbb labuh sgt..turn thn tu beraya kt Shah Alam
  
Hmmm...yg ni plak raya thn lepas 2008..kali ni turn balik Kelantan la plak...kami balik sehari b4 raya so dapatla aku bebuka ngan family..n yg paling syiok dpt bebuka mengikut selera kg aku..ngan kuih muih yg mmmmm..sedap&manis, masakan mak aku ayam&ikan percik...ish if nk ckp mmg meleleh air liur kang..hehe..kali ni tk sedondon sgt sbb Farez dpt sponsor byk baju melayu...pengasuh dia bagi 2 pasang, ayah mi (adik aku) dia bagi sepasang, n k.ina( kakak hubby) pn bg sepasang..4 pasang bju melayu Farez thn tu..mengalahkan mama..so thn tu mama&papa dia ni tk bli sgt la bju melayu dia..aku tempah sepasang je, hubby pn pakai bju melayu masa dia jd pengapit besfren dia kawen..br pakai sekali time tu je..br lg so pakai la wat raye..tk yah mbazir kan..

 So, raya thn ni 2009, turn Shah Alam...esok pas bebuka kami akan bertolak balik Shah Alam..sbnrnya beraya kt Kelantan ke Shah Alam ke ....meriahnya tetap sama..sbb kita merayakan hari kemenangan ni dgn org tersayang, keluarga & sedara mara..Semoga raya thn ni byk memberi kesedaran & keinsafan di hati kita..& pesan pada kwn2 yg nk diet, jaga2 ngan ape yg korang mkn...hehe..chiow...Selamat Hari Raya...

1 comment:

Jue Fauzi said...

We would like to wish you and family Happy Eid Mubarrak. Please pardon any mistakes or unwanted comment of which I might not realize had unintentionally hurt your feelings. Hope you all drive carefully and arrive safely. Salam Eid Mubarrak from us again.